Langas Group inspired to grow

Newsletter

Facebook

 

Menedżerskie

nowosć

Nie pozwól odejść najlepszym!

Co można i co warto zrobić, aby zmniejszyć wskaźnik rotacji?

17-18.06.2019
Warszawa, MsMermaid - Conference Center, ul. Wioślarska 8

Korzyści:

Szanowni Państwo,

Rotacja pracowników w organizacji – jaki odsetek świadczy o zdrowiu firmy, a jaki wskazuje na niewątpliwy problem? Kiedy trzeba ten problem potraktować poważnie i jak dostrzec właściwy moment?

Wiele współczesnych przedsiębiorstw staje przed tymi samymi wyzwaniami: poszukiwanie nowych pracowników zabiera coraz więcej czasu i energii, generuje koszty, a mimo to organizacja ciągle boryka się z nadmierną ilością wakatów.

W ostatnim czasie zauważalny jest wzrost liczby pracowników, którzy odchodzą z naszej firmy. Mimo ciekawej oferty i niezłych zarobków w pierwszej kolejności odchodzą z firmy specjaliści i utalentowani pracownicy.

Czy to jest już "nowa normalność"?

Po części tak – nie ma co liczyć na szybki powrót rynku pracodawcy. Jednak z nadmierną rotacją można sobie poradzić.

Co można i warto zrobić, aby zmniejszyć wskaźnik rotacji? Kto jest za to odpowiedzialny? Czy warto wprowadzać działania doraźne?

Trzeba z całą mocą podkreślić, że nie jest to problem wyłącznie działów HR - dzisiaj, aby zmniejszyć odsetek odejść z pracy, konieczne jest zaangażowanie organizacji na wielu szczeblach. Jest to zagadnienie strategiczne, a liderzy mają szczególną rolę do odegrania w tej układance.

Dział HR może być inicjatorem pozytywnych zmian w organizacji i pełnić rolę katalizatora i kierunkowskazu dla zarządu i przełożonych – edukując, tworząc odpowiednie systemy i wdrażając korzystne praktyki. Bo troska o stworzenie właściwych warunków dla wartościowych pracowników w firmie powinna być udziałem całej organizacji.

Zapraszam do rezerwacji miejsc,
Natalia Kołodziej
Kierownik Projektu
n.kolodziej@langas.pl

Program:

Dzień I

Nowa rzeczywistość: prawdziwe przyczyny zwiększonej rotacji pracowników w organizacjach

1. Przyczyny rotacji w organizacji:

  • Ćwiczenie
  • Lista przyczyn
  • Fluktuacja pracowników charakteryzuje się silnym zróżnicowaniem branżowym
  • Etapy, fazy uczenia się
  • 3 typy menedżerów
  • Charakter pracy a fluktuacja
  • Ćwiczenie

2. Poziom rotacji, który wskazuje na problemy:

  1. Dyskusja. Ile czasu po zatrudnieniu nowy pracownik jest „pod wodą – przynosi straty”  i po jakim czasie zaczyna przynosić dochody?
  2. Ćwiczenie. Jaki poziom rotacji jest „zdrowy” a jaki już szkodliwy?

3. Czynniki niezależne, osobiste a problemy organizacji:

Dwa ćwiczenia. Tworzymy listę czynników niezależnych – osobistych i związanych z problemami organizacji. Tworzymy zestaw rozwiązań, które mogą przeciwdziałać niepożądanej rotacji

4. Powody odejść podawane przez pracodawców vs pracownicy (na bazie najnowszych badań)i konsekwencje tych rozbieżności:

  • Jak to wygląda naprawdę?
  • Dane Eurobarometru
  • Jakie są konsekwencje tych rozbieżności?

5. Role i odpowiedzialność za prawidłowe wskaźniki fluktuacji w organizacji (HR, przełożony, kierownictwo wysokiego szczebla):

  • Dyskusja. Kto jest bezpośrednio odpowiedzialny za rotację?
  • Role Zarządu / właścicieli
  • Rola HR
  • Rola kierownictwa, przełożonego

6. Kto najczęściej odchodzi z pracy, kiedy i dlaczego?

  • Dyskusja. Nasze doświadczenia. Konsekwencje
  • +20, 60, -20

7. Sygnały ostrzegawcze

Ćwiczenie. Co, wg nas stanowi ostrzeżenie, prognozę kłopotów – rotacji?

Dzień II

Zatrzymajmy ich! - Metody przeciwdziałania rotacji

1. Kiedy rotację ograniczać. Jeśli nie ograniczać, to co robić dalej?


Dyskusja z uczestnikami szkolenia

2. Sposoby zapobiegania:

a) Po pierwsze – exit interview: jak dobrze skonstruować ankietę wyjścia i czego możemy się z niej dowiedzieć?
Ćwiczenie. Opracowujemy główne zagadnienia ankiety wyjścia. Odpowiadamy na pytanie dlaczego zawiera ona właśnie takie pytania, punkty

b) Po drugie – jak reagować na to, co nam mówią pracownicy?

  • Sposoby reagowania na wczesne symptomy zwiększonej rotacji
  • Kluczowa rola bezpośredniego przełożonego – jak go wspierać?
  • Co powinien wiedzieć i umieć? W jakie narzędzia może go wyposażyć dział HR?
  • Czy się troszczymy o innych, tak, żeby oni to zauważyli i odczuli?
  • Przykład czego uczyć bezpośrednich przełożonych. 10 zasad zarządzania podróżą własnego życia
  • Introduction days

3. Jak przeciwdziałać zwiększaniu rotacji już na poziomie rekrutacji pracowników?

  • Trzy pytania
  • Nasze zasady
  • Ludzie nie czytają w myślach!

4. A może pracować inaczej?
Jakim kolorem jesteś? Inspirowane książką „Pracować inaczej” Frederic Laloux i barwy organizacji

  • Organizacja turkusowa
  • Założenia odnośnie pracowników w turkusie
  • Teoria X i Y Douglasa McGregora
  • W mniejszości
  • W czym tkwi przełomowość organizacji turkusowych?
  • Oświadczenie nowoczesnego, motywującego szefa: Jestem tu po to by służyć...
  • Przykład na działanie w pomarańczu i zieleni – w drodze do turkusu... Zasada trzech kroków

Metody:

Cel szkolenia:

  • Poznanie przyczyn rotacji w organizacjach
  • Zrozumienie różnych sposobów radzenia sobie z rotacją, przygotowanie na tej bazie własnych pomysłów

Dla kogo jest ten warsztat?

  • Kadra zarządzająca,
  • Pracownicy HR,
  • HRBP, którzy są odpowiedzialni za politykę zatrudnienia

Korzyści dla uczestników:

  • Wiedza o najczęstszych powodach odejść pracowników,
  • Poznanie czynników, które wpływają na odejście z pracy, pozostawanie w firmie i są obojętne dla decyzji o rezygnacji z pracy
  • Poznanie sygnałów „wczesnego ostrzegania” i sposobów reakcji
  • Wiedza o metodach przeciwdziałania nadmiernej rotacji (i określenie kiedy jest nadmierna i niekorzystna dla organizacji)
  • Rola poszczególnych obszarów w zmniejszaniu rotacji pracowników w organizacji: HR, bezpośredniego przełożonego, zarządu

Eksperci:

Adam Górecki


  • Praktyk zarządzania, interim manager, wykładowca MBA, negocjator zastępczy – uprawomocniony, mediator, coach/trener i konsultant. Realizuje projekty szkoleniowe i doradcze, które koncentrują się wokół rozwoju biznesu w nowoczesnym, wysoce zmiennym środowisku.
    27-letnie doświadczenie zawodowe zapewniło mu status eksperta z dziedzin: zarządzania strategicznego, zarządzania zespołami, przywództwa w zmianie, negocjacji, sprzedaży B2B i B2C, obsługi i budowy trwałych relacji z klientami CRM, prowadzenia spotkań – wystąpień, organizacji pracy i czasu, coachingu i On the Job Training, work- life balance i work-life integration.
  • Był wiceszefem firm, ds. sprzedaży w Yawal i Final S.A. w ramach projektu interim management. Był dyrektorem sprzedaży krajowej w: Amica Wronki, Electrolux Poland (reprezentował firmę odnośnie marek Electrolux, AEG, Zanussi), Merloni Indesit Polska(Ariston). Pracował jako kierownik działu sprzedaży w Leroy Merlin oraz był szefem sprzedaży w IKEA w Polsce. Zarządzał działami sprzedaży liczącymi kilkadziesiąt osób oraz był odpowiedzialny za kilkusetmilionowe budżety sprzedaży.
  • Absolwent studiów MBA oraz magisterskich w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie (Polish Open University) oraz Oxford Brookes University – dyplom polski i brytyjski. W latach 2010-2015 Adam był wykładowcą Executive MBA w Wyższej Szkole Zarządzania – Polish Open University – Oxford Brookes University. Odpowiedzialny był za prowadzenie warsztatów z Zarządzania Strategicznego, Etyki Biznesu, Kultury Organizacji, Zarządzania Talentami, Zarządzania przez Cele a także z Doskonalenia umiejętności Psychospołecznych.  Opracował autorskie warsztaty z różnych obszarów zarządzania strategicznego, dla każdego poziomu studiów Executive MBA.
  • Współpracuje, jako wykładowca z UKSW (Kierunek: Coaching i Mediacje Społeczne). Współtworzył Chrześcijańską Szkołą Przywództwa (Studia Podyplomowe MBA). Współpracuje z Francuskim Instytutem Zarządzania (FIZ) jako wykładowca, w ramach prowadzonych przez Instytut studiów MBA. We Francuskim Instytucie Gospodarki (FIG) prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:„Komunikacja strategii firmy. Jak przekonać pracowników do realizacji strategii firmy? Warsztaty dla zarządzających”.

Cena:

zgłoszenie do 05.12.2019 - 1 870 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 06.12.2019 - 2 170 PLN + 23% VAT

Informacje dodatkowe:

  CENA ZAWIERA:

  • uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby
  • materiały szkoleniowe, certyfikat
  • obiady, poczęstunek podczas przerw
    * Cena nie zawiera noclegów do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT

Miejsce szkolenia:

MsMermaid - Conference Center at The Tides, ul. Wioślarska 8

Zaufali nam

Kontakt

Langas Group
ul. Wioślarska 8, 00-411 Warszawa
tel: + 48 (22) 696 80 20 | fax: + 48 (22) 355 24 08
e-mail: langas@langas.pl | NIP: 532-159-55-77

Dojazd

Obsługiwane płatności


szkolenia dla firm / szkolenia warszawa / szkolenia dla firm warszawa / szkolenia menedżerskie / szkolenia sprzedażowe / szkolenia finanse / szkolenia logistyka / szkolenia prawo / szkolenia przywództwo / szkolenia biznesowe / szkolenia compliance

Developed by OS3 multimedia

© 1997-2018 Langas Group Wszystkie prawa zastrzeżone