Langas Group inspired to grow

Newsletter

Facebook

 

ZakupySzkolenia wyjazdoweSzkolenia wyjazdowe

nowosć

Letnia Szkoła Menedżerów Zakupów

Jak poprawić efektywność w zakupach poprzez wdrożenie zaawansowanych i innowacyjnych rozwiązań procesowych oraz organizacyjnych?

10-11.07.2017
Sopot, Hotel Haffner****

Korzyści:

Szanowni Państwo

Co czwarty menedżer wskazuje, że proces zakupów w swoje organizacji postrzega, jako element kluczowy w budowaniu strategii funkcjonowania całej firmy. Podobnie, jak w innych dziedzinach, tak i w zakupach dąży się do większej specjalizacji roli zakupowej. Przede wszystkim rola działów zakupów zmienia się z funkcji operacyjnej, kluczowej w utrzymaniu stałości procesów, w działania aktywne, które wspierają np. optymalizowanie kosztów, bardziej precyzyjne docieranie do potrzeb zakupowych, doskonalenie współpracy z dostawcami, zwiększanie dbałości o jakość dostarczanych usług i produktów. Odpowiednie rozeznanie rynku, ocena dostawców, formalizacja współpracy, dokonywanie analiz w celu optymalizacji ryzyka zakupowego wspiera podejmowanie bardziej trafnych decyzji zakupowych.

Zapraszamy do udziału w IV edycji Letniej Szkoły Menedżerów Zakupów w Sopocie, podczas której dowiedzą się Państwo jak poprawić efektywność w zakupach poprzez wdrożenie zaawansowanych i innowacyjnych rozwiązań procesowych oraz organizacyjnych.


Dlaczego warto pogłębiać umiejętności zarządzania zakupami?

  • Racjonalizacja i zwiększenie oszczędności w procedurach i procesach zakupowych
  • Trafniejszy wybór ofert i dostawców
  • Bezpieczniejsze i trwalsze umowy zakupowe
  • Decyzje zakupowe oparte na mierzalnych danych
  • Minimalizacja ryzyka związanego z ponoszeniem strat z tytułu zakupów i utrzymywania zapasów
  • Wykorzystywanie nowych i różnorodnych rozwiązań w zakresie procesu dokonywania zakupów
  • Zwiększenie kontroli realizacji zakupów

Podczas szkolenia dowiesz się m.in.:

  • Jak prowadzić politykę zakupową?
  • Jak dążyć do optymalizacji kosztów?
  • Jak sprawnie organizować dokumentację zakupową?
  • W jaki sposób badać rynek dostawców?
  • Jak tworzyć procedury oceny dostawców?
  • Jak zarządzać potrzebami klientów wewnętrznych?
  • Jak przeprowadzić analizę rynku dostawców?
  • Jak rozwiązywać konflikty z dostawcami?
  • Jakie są najlepsze praktyki w zakresie zarządzania relacjami z dostawcami?

Zapraszam do rezerwacji miejsc,

Anna Chmielewska
a.chmielewska@langas.pl
22 696 80 20

Program:

Dzień I  - 10 lipca 2017 r.

ROLA ZAKUPÓW, DOKUMENTACJA ZAKUPOWA, WSPÓŁPRACA Z DOSTAWCĄ, ZAKUPOWE KPI, BUDOWANIE ZAPASU

Ekspert: dr Marek Kasperek, praktyk i doradca firm w zakresie  procesów zakupowych, budowania strategii zakupowych i budowania systemów współpracy z dostawcami

9.00 – 9.30
Rejestracja,  powitalna kawa i herbata
9.30 Rozpoczęcie zajęć

STRATEGICZNA ROLA ZAKUPÓW JAKO FUNKCJI WSPARCIA W NOWOCZESNEJ ORGANIZACJI

  • Redukcja kosztów zakupowych jako proces umożliwiający zmniejszenie kosztów firmy, zwiększenie rentowności, utrzymanie konkurencyjności
  • Aktualne tendencje w zakupach
  • Podstawowe zadania i rola „zakupów” w organizacji - ewolucja podejścia do roli zakupów
  • Powiązanie zakupów ze strategią ogólną firmy
  • Wpływ zakupów na inne strategiczne obszary firmy/ współpraca z innymi obszarami firmy,
  • Rola i reputacja zakupów w organizacji
  • Efektywna współpraca wewnątrz organizacji

JAK OPRACOWAĆ DOKUMENTACJĘ, KTÓRA PRZYSPIESZA, UJEDNOLICA I UPRASZCZA REALIZACJE ZADAŃ ZAKUPOWYCH?

  • Strategia zakupowa
  • Procedura zakupowa
  • Procedura oceny dostawców
  • W jaki sposób przygotować/udoskonalić instrukcję zakupową?
  • Inne dokumenty warunkujące oszczędności w zakupach
  • Warsztat – Zbieranie źródeł do strategii

ORGANIZACJA PROCESU ZAKUPU

  • System informacji na potrzeby zakupu, wykorzystanie Internetu w zakupie
  • Fazy procesu zakupu
  • Prognozowanie zapotrzebowania
  • Audyt i ocena i kwalifikacja dostawców
  • Kontrola realizacji umów dostawy

 POLITYKA WSPÓŁPRACY Z DOSTAWCĄ

  • Umowa dostawy, umowy ramowe
  • Zastosowanie RFI i RFQ
  • Arkusz standardowej odpowiedzi ofertowej
  • Parametryczna ocena ofert – PEO
  • Całkowity koszt nabycia i posiadania – CKN i TCO
  • Formalizacja zasad współpracy z dostawcą – klauzule INCOTERMS

POSZUKIWANIE NOWYCH RYNKÓW ZAOPATRZENIA

  • Tworzenie procedur wyszukiwania nowych dostawców
  • Wykorzystywanie anonimowych adresów mailowych
  • Wyszukiwanie potencjalnych dostawców w internecie

TWORZENIE ZAPASU BEZPIECZEŃSTWA I MAGAZYNOWANIE

  • Tworzenie struktury przechowywanych zapasów
  • Budowanie zapasu
  • Tworzenie zapasu bezpieczeństwa (safety stock)

CELE ZAKUPÓW – ZAKUPOWE KPI

  • Cele operacyjne
  • Cele strategiczne
  • Matryca celów
  • Kontrola i pomiar celów

16.00 Zakończenie pierwszego dnia szkolenia


Dzień II  - 11 lipca 2017 r.

ANALIZA RYNKU I ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z DOSTAWCAMI

Ekspert: Łukasz Mazurowski, ekspert procesów zakupowych, optymalizacji kosztów oraz usprawnień organizacyjno-procesowych, Partner Zarządzający PROFITIA Management Consultants, Prezes Zarządu wiodącego operatora Grup Zakupowych BATNA Group

8.30 – 9.00
Rejestracja,  powitalna kawa i herbata
9.00 Rozpoczęcie zajęć

WPROWADZENIE – JAK PRZEPROWADZIĆ ANALIZĘ RYNKU DOSTAWCÓW

  • Co powinno być przedmiotem badania rynku dostawców?
  • Ustrukturyzowane podejście do analizy rynku 

ANALIZA RYNKU  I WYBÓR ODPOWIEDNICH DŹWIGNI ZAKUPOWYCH

  • Podstawowe typy rynków
  • Miary do analizy rynku (STEEPLE, Model 10C Carter’a)
  • Poziomy konkurencji na rynku dostawców
  • Plan wyboru oferty
  • Outsourcing vs Insourcing
  • Podejścia do wyboru oferty
  • Wybór odpowiedniej dźwigni zakupowych

ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z DOSTAWCAMI – DEFINICJE I RODZAJE RELACJI

  • Definicje Zarządzania Relacjami z Dostawcami (Supplier Relationship Management - SRM)
  • Wyzwania związane z brakiem SRM
  • Spektrum relacji z dostawcami
  • Korzyści z dobrych relacji biznesowych

OPTYMALNY DOBÓR RELACJI BIZNESOWEJ Z DOSTAWCAMI

  • Model preferencji wykonawcy
  • Macierz Kraljica

ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW Z DOSTAWCAMI

  • Metody rozwiązywania sporów
  • Arbitraż
  • Zalety i wady sporów sądowych

WPROWADZANIE NOWYCH DOSTAWCÓW

  • Proces integracji dostawców
  • Etapy rozwoju współpracy z dostawcami
  • Mierzenie wyników w trakcie wdrożenia

NAJLEPSZE PRAKTYKI W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA RELACJAMI Z DOSTAWCAMI

  • Jak wyglądają najlepsze praktyki w SRM
  • Zabezpieczenie odpowiednich zasobów do wdrożenia SRM
  • Mechanizm przejścia z zarządzania umowami do zarządzania relacjami z dostawcami
  • Wymiary wdrażania SRM
  • Podejście do budowania relacji z monopolistami
  • Rozwój dostawców

16.00 Zakończenie szkolenia

Metody:

Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową. Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.

Do udziału w szkoleniu zapraszamy:

  • Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów Zakupów
  • Menedżerów ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
  • Kierowników Zaopatrzenia
  • Kierowników Organizacji i Logistyki
  • Kierowników działów logistyki
  • Kierowników produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie procesu zakupów

Eksperci:

dr Marek Kasperek



  • Doktor zarządzania, specjalista w zakresie zakupów, systemów logistycznych oraz organizacji zespołów projektowych. Pracownik Katedry Logistyki Ekonomicznej Akademii Ekonomicznej w Katowicach
  • Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Stażysta brytyjskich przedsiębiorstw w ramach programu TEMPUS
  • Autor licznych opracowań z zakresu logistyki, redukcji kosztów oraz zarządzania projektem. Zaangażowany w realizację programu Tempus (1995-1998). Od 2000 Ekspert w Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Podlaskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Doświadczony trener i twórca szkoleń
  • Autor ponad 90 artykułów 5 książek i współautor 3 poradników. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych
  • Wykładowca w Katedrze Logistyki SGH.

Łukasz Mazurowski



  • Ekspert procesów zakupowych, optymalizacji kosztów oraz usprawnień organizacyjno-procesowych, Partner Zarządzający PROFITIA Management Consultants, Prezes Zarządu wiodącego operatora Grup Zakupowych BATNA Group
  • Posiada 10.letnie doświadczenie w usprawnieniach zakupowych, budowie nowych organizacji zakupowych, usprawnianiu efektywności procesów, organizacji i narzędzi zakupowych wiodących firm środkowoeuropejskich w tym firm energetycznych, paliwowych, instytucji finansowych, firm telekomunikacyjnych oraz instytucji publicznych, interim manager, konsultant, ekspert. Specjalizuje się w: Sourcingu, zakupach grupowych, strategii zakupowych.
  • Doświadczenie zdobywał w Accenture, gdzie zajmował się obsługą polskich i międzynarodowych klientów z Sektora surowców naturalnych/energii/ropy/gazu. W A.T. Kearney, jako menedżer realizował projekty w zakresie optymalizacji zakupów. W Chinach prowadził własną działalność gospodarczą.
  • Prowadził projekty zakupowe mające przede na celu: poprawę efektywności w zakupach poprzez wdrożenie zaawansowanych i innowacyjnych rozwiązań procesowych oraz organizacyjnych. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, kierunku Zarządzanie i Marketing , University of Mainz, Polsko – Niemieckie Forum Akademickie; Swedish Institute Management Program – Swedish Institute Stockholm.
  • Wykładowca w Katedrze Logistyki SGH.

Cena:

zgłoszenie do 20.06.2017 - 1 970 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 21.06.2017 - 2 470 PLN + 23% VAT

Informacje dodatkowe:

CENA ZAWIERA:

  • uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby,
  • materiały szkoleniowe, certyfikat
  • obiady, poczęstunek podczas przerw
    *Cena nie zawiera noclegów, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT

Noclegi w Hotelu Haffner****, ul. Haffner 59

dopłata za osobę do jednego noclegu ze śniadaniem, w pokoju:
2-osobowym      295  PLN netto +  23% VAT
1-osobowym      540  PLN netto + 23% VAT

(wskaż w formularzu terminy noclegów)

Ilość miejsc w promocji ograniczona.
*Uwaga w ofercie „2 za 1” rabaty się nie sumują, obowiązuje cena 2470 PLN netto, promocja obowiązuje do wyczerpania miejsc, decyduje kolejność zgłoszeń.

Zaufali nam

Kontakt

Langas Group
ul. Piękna 11/6, 00-549 Warszawa
tel: + 48 (22) 696 80 20 | fax: + 48 (22) 826 85 05
e-mail: langas@langas.pl | NIP: 532-159-55-77

Dojazd

Obsługiwane płatności


szkolenia dla firm / szkolenia warszawa / szkolenia dla firm warszawa / szkolenia menedżerskie / szkolenia sprzedażowe / szkolenia finanse / szkolenia logistyka / szkolenia prawo / szkolenia przywództwo / szkolenia biznesowe / szkolenia compliance

Developed by OS3 multimedia

© 1997-2015 Langas Group Wszystkie prawa zastrzeżone