Langas Group inspired to grow

Newsletter

Facebook

 

Zakupy

nowosć

Zimowa Szkoła Menedżerów Zakupów

Budowa strategii i polityki zakupów / Zarządzanie relacjami z dostawcą

25-26.01.2018
Sopot, Hotel Haffner****

Korzyści:

Szanowni Państwo

Zapraszamy do udziału w Zimowej Szkole Menedżerów Zakupów w Sopocie,  podczas której dowiedzą się Państwo jak doskonalić i usprawniać organizację oraz prowadzić procesy zakupowe.

Dlaczego warto pogłębiać umiejętności zarządzania zakupami?

  • Racjonalizacja i zwiększenie oszczędności w procedurach i procesach zakupowych
  • Trafniejszy wybór ofert i dostawców
  • Bezpieczniejsze i trwalsze umowy zakupowe
  • Decyzje zakupowe oparte na mierzalnych danych
  • Minimalizacja ryzyka związanego z ponoszeniem strat z tytułu zakupów i utrzymywania zapasów
  • Wykorzystywanie nowych i różnorodnych rozwiązań w zakresie procesu dokonywania zakupów
  • Zwiększenie kontroli realizacji zakupów

Kluczowe zagadniania:

  • Jak prowadzić politykę zakupową?
  • Jak sprawnie organizować dokumentację zakupową?
  • Nowoczesne metody redukcji kosztów zakupowych
  • Zasady konstrukcji łańcuchów dostaw
  • Radzenie sobie z monopolem po stronie dostawcy
  • Zachodnioeuropejskie rozwiązania w zakresie zaopatrzenia
  • Narzędzia budowania długoterminowych relacji z dostawcami
  • Budowanie efektywnej komunikacji z dostawcą
  • Katalogowanie emocji i świadomość własnych stanów emocjonalnych w trakcie rozmowy z dostawcą
  • Dlaczego tak wiele zależy od „typu” dostawcy? Jak go rozpoznać, by wiedzieć, w jaki sposób do niego móc się dopasować?
  • W jaki sposób przygotować się do negocjacji i jak wypracować odpowiednią strategię wobec kontrahenta?
  • Jak rozwiązywać konflikty z dostawcami?

Zapraszam do rezerwacji miejsc,

Anna Chmielewska
a.chmielewska@langas.pl
22 696 80 20

Program:

Dzień I  - 25 stycznia 2018 r. (czwartek)

BUDOWA STRATEGII I POLITYKI ZAKUPÓW

Ekspert: dr Marek Kasperek, praktyk i doradca firm w zakresie  procesów zakupowych, budowania strategii zakupowych i budowania systemów współpracy z dostawcami

9.00 – 9.30
Rejestracja,  powitalna kawa i herbata
9.30 Rozpoczęcie zajęć

PODSTAWOWE DOKUMENTY FORMALIZUJĄCE ZAKUPY– REGULOWANIE WARUNKÓW DOKONYWANIA ZAKUPÓW JAKO METODA OPTYMALIZACJI ZARZĄDZANIA ZAKUPAMI

  • Strategia zakupowa
  • Procedura zakupowa
  • Procedura oceny dostawców
  • Instrukcje zakupowe
  • Inne dokumenty warunkujące zakupy

KATEGORYZACJA ZAKUPÓW

  • Wyznaczenie głównych kategorii zakupowych (kategorie funkcjonalne)
  • Drzewo kategorii
  • Kategoryzacja metoda wartości metoda ABC (subkategorie wartościowe)
  • Kategoryzacja metodą Kraljic’a  (subkategorie wartość – ryzyko)

DEFINIOWANIE SPOSOBU PROWADZENIA PODSTAWOWYCH KATEGORII ZAKUPOWYCH

  • Zakup materiałów
  • Zakup opakowań
  • Zakup usług
  • Zakup usług transportowych
  • Zakup pozostałych usług
  • Zakupy Administracyjne
  • Zakupy UR (części zamienne i materiały eksploatacyjne)
  • Inwestycje i remonty (Capex i Opex)
  • Pozostałych zakupów

KONSOLIDACJA ZAKUPÓW W RAMACH KATEGORII I SUBKATEGORII

CELE ZAKUPÓW – ZAKUPOWE KPI

  • Cele operacyjne
  • Cele strategiczne
  • Matryca celów
  • Kontrola i pomiar celów
  • Cele oszczędnościowe – narzędzia konstrukcji celów i metody wyznaczania priorytetów

ROLA DZIAŁU ZAKUPÓW W BUDOWIE SOURCINGU

  • Przypisanie odpowiedzialności w strukturze organizacyjnej zakupów
  • Rola i odpowiedzialność inicjatorów zakupowych
  • Planowanie przez inicjatorów zakupowych (plan sprzedaży, plany inwestycyjne, plany remontów etc)

ANALIZA OBECNEGO RYNKU - WSKAZANIE DOSTAWCÓW I PRODUKTÓW

  • Sourcing zakupów – sterowanie zakupami w poszczególnych grupach materiałów  i usług
  • Podejście strategic sourcing
  • Ocena możliwych do uzyskania oszczędności
  • Podział na grupy sourcingowe
  • Wyznaczenie dostawców kluczowych i preferowanych
  • Wybór koncepcji dostaw – zakupy spotowe, umowy ramowe, umowy ramowo workowe

PRZEWIDYWANE TENDENCJE ROZWOJOWE NA TYM RYNKU

  • Rynek, a analiza własnej pozycji rynkowej i zakupowej przy pomocy macierzy BCG (analiza siły zakupowej)
  • Kierunki rozwoju rynku
  • Analiza otoczenie bliższego i dalszego

LICZBA I RODZAJ DOSTAWCÓW

  • Konsolidacja i dekonsolidacja zakupów
  • Kwotowanie dostaw
  • Wykorzystanie dostawców alternatywnych

MAGAZYNOWANIE, ZAPASY LUB ICH BRAK

POSZUKIWANIE NOWYCH RYNKÓW ZAOPATRZENIA

SUBSTYTUCJA I JEJ KONSEKWENCJE – ALTERNATYWNE BOMY, WZROST SPADEK KOSZTÓW PRODUKCJI

PRZYKŁADY OPISU SOURCINGU POSZCZEGÓLNYCH KATEGORII

16.00 Zakończenie pierwszego dnia szkolenia

Dzień II - 26 stycznia 2018 r. (piątek)

MIĘKKIE UMIEJĘTNOŚCI DLA DZIAŁU ZAKUPÓW

Ekspert: Arkadiusz Żurek, Ekspert, coach i  mentor, mówca motywacyjny. Jeden z najlepszych  ekspertów na rynku  specjalizujący  się w podnoszeniu efektywności zespołów, osiągający ponadnormatywne wyniki poprzez  konsekwentne stosowanie promowanych przez siebie praktyk.

8.30 – 9.00
Rejestracja,  powitalna kawa i herbata
9.00 Rozpoczęcie zajęć

STRATEGICZNE KSZTAŁTOWANIE WSPÓŁPRACY Z DOSTAWCAMI

  • Jak pozyskiwać życzliwość i sympatię oraz budować pozytywne relacje z dostawcami?
  • Budowanie otwartości w relacjach z dostawcami
  • Empatia – klucz do zawodowego sukcesu
  • Narzędzia budowania długoterminowych relacji z dostawcami
  • Jak umiejętnie komunikować oczekiwania, wpływać na ludzi i kreować potrzeby – z zachowaniem zasady win-win?
  • Jak zwiększyć lojalność dostawców?
  • Jak osiągnąć wzajemną synergię?
  • Nawyki  budowania relacji

ROZMOWA Z DOSTAWCĄ - BUDOWANIE EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI

  • Rola i znaczenie prowadzenia rozmów z dostawcami
  • Struktura spotkania
  • Przezwyciężanie blokad komunikacyjnych - szukanie skutecznego porozumienia
  • Co można zobaczyć bez czekania na słowa?
  • Kto jest odpowiedzialny za proces komunikacji - nadawca czy odbiorca?
  • Praktyczne narzędzia komunikacyjne
  • Katalogowanie emocji i świadomość własnych stanów emocjonalnych w trakcie rozmowy z dostawcą
  • Uważna obserwacja dostawcy i wykorzystywanie zdobytych informacji
  • Świadomość swojego ciała i „granie” emocjami

PERSWAZJA JAKO NARZĘDZIE ZMIANY POSTAW W PROCESIE DOKONYWANIA ZAKUPU

  • Budowanie świadomości oddziaływania w celu zmiany myślenia i zachowania dostawcy
  • Jednorazowa zmiana zachowania – czyli tzw. wyzwalacze uległości
  • Techniki perswazji jako drugi stopień wtajemniczenia
  • Kiedy oddziaływanie jest skuteczne, a kiedy nie jest?
  • Kiedy perswazja staje się manipulacją i dlaczego warto tego unikać?
  • Wzmacnianie sprawności w stosowaniu technik perswazyjnych
  • Dlaczego tak wiele zależy od „typu” dostawcy? Jak go rozpoznać, by wiedzieć, w jaki sposób do niego móc się dopasować?

NEGOCJACJE ZAKUPOWE

  • W jaki sposób przygotować się do negocjacji i jak wypracować odpowiednią strategię wobec kontrahenta?
  • Kiedy zaczynają się negocjacje między kupcem, a dostawcą?
  • Kto kieruje rozmową, a kto kieruje negocjacjami?
  • Czy istnieją magiczne techniki negocjacji?
  • Rodzaje sytuacji negocjacyjnych – strategia matrycy szachowej
  • Wymiary negocjacji – techniki zwiększające skuteczność
  • Jak zarządzać przebiegiem negocjacji i kontrolować ich przebieg?
  • W jaki sposób negocjować warunki finansowe zakupów?
  • Jak domykać proces zakupów?

STRATEGIE ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W NEGOCJACJACH Z DOSTAWCAMI ORAZ ZNAJDOWANIE NOWATORSKICH ROZWIĄZAŃ

  • W jaki sposób reagujemy, a jak reagują inni na sytuacje konfliktowe?
  • Jak wpływać na zmianę sposobu postrzegania sytuacji konfliktowej?
  • Moja rola w rozwiązywaniu trudnych sytuacji
  • Sposoby minimalizowania sytuacji konfliktowych
  • Taktyki działania i komunikowania w sytuacji konfliktu
  • Budowanie algorytmów najlepszych rozwiązań dla analizowanych trudnych sytuacji
  • Trening zastosowania zaprojektowanych algorytmów

16.00 Zakończenie szkolenia

Metody:

Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową. Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.

Do udziału w szkoleniu zapraszamy:

  • Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów Zakupów
  • Menedżerów ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
  • Kierowników Zaopatrzenia
  • Kierowników Organizacji i Logistyki
  • Kierowników działów logistyki
  • Kierowników produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie procesu zakupów

Eksperci:

Arkadiusz Żurek



  • Trener Biznesu, Mówca Motywacyjny, Coach kadry managerskiej, ceniony przez klientów za wyjątkową efektywność i indywidualne podejście do Uczestników.
  • Posiada interdyscyplinarne doświadczenie biznesowe i edukacyjne - dzięki temu świetnie rozumie swoich klientów. Dyrektor Zarządzający oraz dyrektor odpowiedzialny za Sprzedaż, HR, Marketing oraz departament szkoleń w wielu spółkach. Pracował dla klientów premium w branżach: motoryzacyjnej, IT, ochrony, deweloperskiej. Doskonale zna zarówno specyfikę B2B, B2C. Negocjował wysokobudżetowe kontrakty. Absolwent programu MBA National Louis University w Chicago, 2 kierunków pedagogicznych na jezuickim uniwersytecie, Międzynarodowa Szkoła Dziennikarska, Certyfikowany Trener i Konsultant Zarządzania – MATRIK. Prowadzi projekty szkoleniowe w języku angielskim.

 

dr Marek Kasperek



  • Doktor zarządzania, specjalista w zakresie zakupów, systemów logistycznych oraz organizacji zespołów projektowych. Pracownik Katedry Logistyki Ekonomicznej Akademii Ekonomicznej w Katowicach
  • Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Stażysta brytyjskich przedsiębiorstw w ramach programu TEMPUS
  • Autor licznych opracowań z zakresu logistyki, redukcji kosztów oraz zarządzania projektem. Zaangażowany w realizację programu Tempus (1995-1998). Od 2000 Ekspert w Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Podlaskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Doświadczony trener i twórca szkoleń
  • Autor ponad 90 artykułów 5 książek i współautor 3 poradników. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych
  • Wykładowca w Katedrze Logistyki SGH.

Cena:

zgłoszenie do 09.01.2018 - 1 670 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 10.01.2018 - 1 970 PLN + 23% VAT

Informacje dodatkowe:

CENA ZAWIERA:

  • uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby,
  • materiały szkoleniowe, certyfikat
  • obiady, poczęstunek podczas przerw
    *Cena nie zawiera noclegów, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT

Noclegi w Hotelu Haffner****, ul. Haffner 59

dopłata za osobę do jednego noclegu ze śniadaniem, w pokoju:
2-osobowym      140 PLN netto +  23% VAT
1-osobowym      230 PLN netto + 23% VAT


Zaufali nam

Kontakt

Langas Group
ul. Piękna 11/6, 00-549 Warszawa
tel: + 48 (22) 696 80 20 | fax: + 48 (22) 826 85 05
e-mail: langas@langas.pl | NIP: 532-159-55-77

Dojazd

Obsługiwane płatności


szkolenia dla firm / szkolenia warszawa / szkolenia dla firm warszawa / szkolenia menedżerskie / szkolenia sprzedażowe / szkolenia finanse / szkolenia logistyka / szkolenia prawo / szkolenia przywództwo / szkolenia biznesowe / szkolenia compliance

Developed by OS3 multimedia

© 1997-2015 Langas Group Wszystkie prawa zastrzeżone