Langas Group inspired to grow

Newsletter

Facebook

 

Biuro Zarządu i Prawo

nowosć

Dokumentacja Biura Zarządu od A do Z

Tworzenie, uaktualnianie, udostępnianie, archiwizowanie, obieg dokumentów spółki

06-07.12.2017
Warszawa, Centrum Konf. ADN, Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25,9p.

Korzyści:


Szanowni Państwo!

Szkolenie kierujemy  do osób, które chcą poznać najważniejsze i najbardziej newralgiczne kwestie dotyczące tworzenia zapisów, uaktualniania, archiwizowania i koordynowania dokumentacji spółki z o.o. i akcyjnej. Znajomość regulacji prawnych i sprawdzonych praktyk rynkowych połączona z umiejętnością zarządzania obiegiem dokumentów stanowi gwarancję sprawnego zarządzania biurem zarządu i rady nadzorczej oraz zabezpieczania interesów spółki.

Zapraszamy na warsztaty rozwijające wiedzę w obszarze tworzenia i aktualizowania kluczowej dokumentacji spółki oraz dobrych praktyk implementowania wysokich standardów w zakresie dokumentacyjnej obsługi organów.

PODCZAS SZKOLENIA DOWIESZ SIĘ:

  • Jak i kiedy wprowadzać zmiany w dokumentacji spółki
  • Jak prawidłowo przeprowadzać aktualizację danych rejestrowych spółki w KRS
  • Jakie są obligatoryjne elementy umowy, statutu spółki, a jakie zapisy można wprowadzać fakultatywnie
  • Kiedy, komu i na jakich zasadach można wydawać dokumenty spółki
  • W jaki sposób przygotowywać pełnomocnictwa w spółce
  • Jak tworzyć regulaminy organizacyjne, zarządy, rady nadzorczej, Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy/Zgromadzenia Wspólników
  • Jak wprowadzać zmiany i aktualizować regulaminy w spółce
  • Jak przygotować projektu uchwały na posiedzenie zarządu, rady nadzorczej
  • Jak tworzyć protokół z obrad
  • W jaki sposób przechowywać protokoły z posiedzeń i komu można je udostępniać
  • Jak zadbać o bezpieczeństwo treści dokumentów kontraktowych
  • W jaki sposób archiwizować dokumentację

W przypadku jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z zespołem Langas Group pod numerem telefonu (22) 696 80 20 lub za pomocą poczty elektronicznej: szkolenia@langas.pl 

Anna Chmielewska
Kierownik Projekt
u

e-mail: a.chmielewska@langas.pl
 

Program:

Dzień  I 

Pierwszy dzień zajęć poprowadzi Romana Pietruk – ekspert w zakresie prawa gospodarczego, konstruowania i zabezpieczania  bezpieczeństwa umów handlowych

9.00 - 9.30 Rejestracja uczestników
9.30
Rozpoczęcie zajęć

REGULAMINY ORGANIZACYJNE I REGULAMIN ZARZĄDU ORAZ RADY NADZORCZEJ

  • Wymogi formalne, prawne i obligatoryjne w tworzeniu regulaminów organizacyjnych spółki
  • Jakie elementy opisujące działanie wewnętrzne spółki powinien zawierać regulamin?
  • Wprowadzanie zmian do regulaminów spółki
  • Przygotowanie i uchwalanie regulaminów zarządu i rady nadzorczej – jakie zapisy warto wprowadzać, aby usprawnić/przyspieszyć pracę?
  • W jaki sposób zatwierdzana jest treść i zmiany w regulaminach? 

REGULAMIN I STATUT WALNYCH ZGROMADZEŃ AKCJONARIUSZY/ZGROMADZEŃ WSPÓLNIKÓW 

  • Regulamin WZ/ZW – konieczność czy przydatność?
  • Przygotowanie i uchwalenie regulaminu
  • Regulamin a statut/umowa spółki
  • Jakie zapisy upraszczają pracę spółki?
  • Jakie zapisy w regulaminie/statucie ułatwiają proces przebiegu/zwołania? 

SPRAWY WYMAGAJĄCE UCHWAŁ, TRYBY PODEJMOWANIA, UCHYBIENIA, WAŻNOŚĆ

  • Jakich spraw mogą dotyczyć uchwały podejmowane przez zarząd, radę nadzorczą, zgromadzenie wspólników, walne zgromadzenia?
  • Uchwały podejmowane w sytuacjach wykraczających poza zwykłe czynności?
  • Jakie są tryby podejmowania uchwał?
  • Co grozi w przypadku braku uchwały w wymaganej sprawie 

TWORZENIE UCHWAŁ OD A DO Z

  • Jak napisać projekt uchwały i jak go przedstawić podczas posiedzeń?
  • Kiedy uchwała jest uważana za przyjętą?
  • Kto podpisuje uchwałę?
  • Kiedy uchwała wchodzi w życie?
  • Jakie zapisy w statucie / regulaminie ułatwiają proces podejmowania uchwał?

DOBRE PRAKTYKI PROTOKOŁOWANIA, TWORZENIA I OBIEGU PROTOKOŁÓW

  • Jak tworzyć protokół z obrad Zarządu lub Rady Nadzorczej?
  • Co musi zawierać protokół?
  • Jak dokładnie protokołować posiedzenie/zebranie?
  • Tworzenie projektu protokołu
  • Protokołowanie nadzwyczajnych posiedzeń/zebrań
  • Prowadzenie Księgi Protokołów Zgromadzenia wspólników, Księgi Protokołów posiedzeń Zarządu/Rady Nadzorczej
  • Protokołowanie uchwał
  • Jakich błędów w zakresie protokołowania wystrzegać się?
  • W jaki sposób przechowywać protokoły z posiedzeń i komu można udostępniać?

16.00 zakończenie I dnia szkolenia


Dzień II 

Drugi dzień zajęć poprowadzi mec. Anna Adamczyk – ekspert prawa gospodarczego, cywilnego i prawa pracy

9.00 - 9.30 Rejestracja uczestników
9.30
Rozpoczęcie zajęć

KLUCZOWE ASPEKTY STATUTU, UMOWY SPÓŁKI

  • Akt założycielski; oświadczenie woli założyciela spółki z o.o./akcyjnej
  • Umowa spółki z o.o./statut spółki akcyjnej
  • Obligatoryjne elementy dokumentów założycielskich, umowy/ statutu spółki
  • Jakie zapisy w umowie, statucie ułatwiają pracę z dokumentacją spółki?
  • Znaczenie umowy/statutu w hierarchii dokumentacji korporacyjnej
  • Umowa/statut, a Kodeks Spółek Handlowych
  • Case study: „Mapa” dokumentacji korporacyjnej - przegląd kluczowych dokumentów „wewnętrznych” spółki
  • Case study: Odpowiedzialność za dokumentacje korporacyjną, w tym za tajemnice przedsiębiorstwa 

OBSŁUGA DOKUMENTACJI REJESTROWEJ

  • Kluczowe dane zawarte w KRS
  • Wpis, a akta rejestrowe
  • Rodzaje i znaczenie wpisów w rejestrze
  • Jak i kiedy wprowadzać zmiany dotyczące spółki i rejestrować je w sądzie?
  • Elektroniczny katalog dokumentów spółki
  • Składanie wniosków przez Internet; podpis elektroniczny
  • Sankcje w przypadku braku złożenia wymaganych dokumentów
  • Case study: Zasada jawności, a informacje w umowie spółki -
  • jak rozwiązać problem: konieczność regulacji a ochrona tajemnicy

„OBIEG” WEWNETRZNY DOKUMENTACJI KORPORACYJNEJ

  • Komu przysługuje dostęp i jak powinno wyglądać prawidłowe upoważnienie, pełnomocnictwo w zakresie dostępu do dokumentacji spółki?
  • Kiedy, komu i na jakich zasadach można wydawać dokumenty spółki?
  • Nadzór nad dokumentacja korporacyjną
  • Jakie organy zewnętrzne i w jakich okolicznościach mogą mieć dostęp do dokumentacji a jakie nie?
  • Jakie kompetencje pracownika decydują o jego dostępie do poufnych dokumentów spółki?
  • Dokumentacja objęta klauzulą niejawności – zapewnienie standardów ochrony wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych
  • Zasady prowadzenia kancelarii tajnej, a tajemnica spółki

DOKUMENTACJA ZWIĄZANA Z PEŁNOMOCNICTWAMI

  • Prawidłowa reprezentacja spółki
  • Kto podpisuje dokumenty spółki?
  • Jak wygląda kwestia reprezentacji spółek?
  • Jaka jest rola członków Zarządu w reprezentacji spółki?
  • Kto może i na jakiej zasadzie reprezentować?
  • W jaki sposób skonstruować pełnomocnictwo w zależności od czynności jaką powierza się pełnomocnikowi
  • Case study: Przykłady pełnomocnictw; błędy w pełnomocnictwach 

DOKUMENTACJA KONTRAKTOWA

  • Zapytanie ofertowe – konstrukcja, stosowanie i odpowiadanie na zapytania
  • Sprawdzenie kontrahenta
  • Rodzaje umów i ich zastosowanie
  • Jakimi zapisami w dokumentacji kontraktowej zabezpieczać interesy firmy?
  • Formy elektroniczne umów
  • Case study: przykłady umów i klauzul zabezpieczających

ARCHIWIZOWANIE DOKUMENTÓW SPÓŁKI

  • Praktyczne czynności związane z przekazywaniem dokumentacji do archiwum oraz warunki techniczne przechowywania; Opisywanie materiałów archiwalnych
  • Przenoszenie dokumentacji przechowywanej w formie papierowej na elektroniczne nośniki danych
  • Jakie dokumenty powinny ulegać niszczeniu a jakie nie?; Ważność dokumentów spółki do celów dowodowych; Okres przechowywania dokumentacji spółki
  • Niszczenie przedawnionych dokumentów, a działanie na szkodę spółki
  • Archiwizowanie i zabezpieczanie dokumentów zawierających informacje objęte tajemnicą przedsiębiorstwa
  • Kancelaria tajna

15.30 Zakończenie szkolenia

Metody:

Szkolenie prowadzone w formie wykładowo-dyskusyjnej. W trakcie zajęć omawiane będą liczne przykłady z doświadczeń polskich przedsiębiorstw poparte analizą zapisów w dokumentacji oraz aktualnymi przepisami prawa.

DO UDZIAŁU W SZKOLENIU ZAPRASZAMY:

  • Kierowników Biura Zarządu i Rady Nadzorczej,
  • Koordynator ds. organizacyjno-prawnych,
  • Sekretarzy Zarządu i Rady Nadzorczej,
  • Specjalistów ds. korporacyjnych,
  • Asystentów Zarządów i Rad Nadzorczych

Opinie uczestników projektów szkoleniowych szkoleń skierowanych do Biura Zarządu i Rady Nadzorczej:

„Bardzo profesjonalnie prowadzone, interesujące przykłady i doskonale przygotowani prowadzący” – Agnieszka Mendrzycka, Polski Bank Przedsiębiorczości
„Wysoki profesjonalizm, wiedza oraz umiejętne przekazanie powyższych zagadnień” - Janina Kieda, Gorzów Wagony Sp. z o.o.
„Zakres materiałów oraz wiedza eksperta bardzo pozytywne i efektywnie wpłynęła na moją wiedzę nabytą” - Tomasz Fręśko KGHM SA
„Szkolenie bardzo przydatne. Doskonała prowadząca” - Alicja Wójcik, Energobaltic Sp. z o.o.

Eksperci:

Romana Pietruk


    • Prawnik z ponad 10 - letnim doświadczeniem, członek zarządu spółki doradczej w obszarze przedsiębiorczości i obsługi spółek kapitałowych.
    • Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne UE, absolwentka studiów podyplomowych Prawo Rosyjskiej Federacji.
    • Specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.

 

mec. Anna Adamczyk


    • Radca prawny, praktyk prawa gospodarczego.
    • Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując jako prawnik w warszawskich kancelariach prawnych; Obecnie pracuje w jednej z renomowanych kancelarii prawnych w Warszawie w Departamencie korporacyjnym; Specjalizuje się w transakcjach handlowych krajowych i zagranicznych oraz w prawie spółek, transakcjach łączenia i przejęcia spółek; Posiada doświadczenie w obsłudze prawnej firm; Świadczy doradztwo prawne oraz kieruje transakcjami na rynku niepublicznym (private equity);
    • Posiada rozległą wiedzę na temat tworzenia i zarządzania projektami skierowanymi na optymalizację podatkową w oparciu o struktury typu off-shore.

 

Cena:

zgłoszenie do 21.11.2017 - 1 470 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 22.11.2017 - 1 770 PLN + 23% VAT

Informacje dodatkowe:

CENA ZAWIERA:

  • uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby,
  • materiały szkoleniowe, certyfikat
  • obiady, poczęstunek podczas przerw
    * Cena nie zawiera noclegów
Zaufali nam

Kontakt

Langas Group
ul. Piękna 11/6, 00-549 Warszawa
tel: + 48 (22) 696 80 20 | fax: + 48 (22) 826 85 05
e-mail: langas@langas.pl | NIP: 532-159-55-77

Dojazd

Obsługiwane płatności


szkolenia dla firm / szkolenia warszawa / szkolenia dla firm warszawa / szkolenia menedżerskie / szkolenia sprzedażowe / szkolenia finanse / szkolenia logistyka / szkolenia prawo / szkolenia przywództwo / szkolenia biznesowe / szkolenia compliance

Developed by OS3 multimedia

© 1997-2015 Langas Group Wszystkie prawa zastrzeżone