Langas Group inspired to grow

Newsletter

Facebook

 

Biuro Zarządu i PrawoProfesjonalna sekretarka/asystentkaPrawo

Specjalista ds. Obsługi Biura Zarządu

Jak stosować i wdrażać najlepsze praktyki organizacji pracy biura zarządu oraz prowadzenia dokumentów spółki?

26-27.09.2017
Warszawa, ADN Centrum Konf., Atrium Tower Al. Jana Pawła II 25,9p.

Korzyści:

Szanowni Państwo,

Wsparcie Zarządu spółki w codziennym funkcjonowaniu zarówno w relacjach wewnętrznych, jak i zewnętrznych obejmuje szeroki zakres prowadzenia spraw, których szczegółowość i zależność od przepisów prawnych wymaga precyzyjności i czujności w działaniu. Przygotowaliśmy warsztat w zakresie najbardziej kluczowych elementów w organizowaniu pracy biura zarządu w spółkach z o.o. i akcyjnych. Zajęcia mają na celu przygotowanie uczestników zarówno pod kątem postępowania, w różnych sytuacjach występujących w spółce i w relacji z otoczeniem oraz spełniania wymogów ustawowych. Uczestnicy poznają i przeanalizują interpretacje, dobrych praktyk i możliwe rozwiązania w zakresie procedur i prowadzenia dokumentów w biurze obsługi władz.

Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach?

  • Poznasz dobre praktyki organizacyjne w zakresie pracy Biura Zarządu
  • Poznasz zasady interpretacji kluczowych dla biura przepisów prawnych
  • Dowiesz się jak organizować pracę organów spółki
  • Dowiesz się jak sprawnie, zgodnie z przepisami prawa zarządzać dokumentacją
  • Poznasz zalecane pozakodeksowe rozwiązania
  • Otrzymasz wskazówki dotyczące metod postępowania, stosowania procedur i wprowadzania usprawnień w swojej pracy

Kluczowe aspekty obsługi biura zarządu:

  • Współpraca Biura Zarządu z organami spółki oraz ich uprawnienia
  • Wymogi i postępowanie ze statutem/umową spółki
  • Aktualizacja danych spółki w KRS
  • Procedury udostępniania i przekazywania dokumentów oraz dostęp  do informacji w spółce
  • Regulaminy organizacyjne, instrukcje, zarządzenia wewnątrz spółki
  • Posiedzenia: kryteria prawne, uchwały, protokoły
  • Przechowywanie dokumentów

PODCZAS SZKOLENIA DOWIESZ SIĘ:

  • Jak regulowana jest kwestia prowadzenia spraw spółki i reprezentacji przez zarząd oraz relacji wewnątrz spółki?
  • Jakie są wymogi i jakie możliwości regulacji wewnętrznych w zakresie umowy/statutu spółki?
  • Jak prawidłowo prowadzić sprawy spółki w KRS?
  • Jak organizować posiedzenia zarządu?
  • Jak prowadzić rejestr dokumentów i zarządzać ich obiegiem w biurze zarządu?
  • Jak tworzyć pisma i prowadzić korespondencję z otoczeniem spółki?
  • Jakie są dobre praktyki w zakresie procedur przekazywania i dostępu dokumentów?
  • Jak chroniona powinna być tajemnica przedsiębiorstwa?
  • Jakie zapisy w regulaminach, instrukcjach, zarządzeniach usprawniają organizację wewnętrzną spółki?
  • Jak zgodnie z prawem: zwoływać posiedzenia, tworzyć projekty uchwał, protokołować?
  • Jak prawidłowo stosować reguły przechowywania dokumentów? 

Program:

DZIEŃ I -  26 września 2017

09.00-09.30 rejestracja i powitalna kawa i herbata
09.30 rozpoczęcie szkolenia

DOSTĘP DO DOKUMENTÓW, OCHRONA INFORMACJI, REGULAMINY W SPÓŁCE, POSIEDZENIA, UCHWAŁY, PROTOKOŁY, PRZECHOWYWANIE

Ekspert: Romana Pietruk, Trener prawa, ekspert w zakresie prawa handlowego, bezpieczeństwa informacji, archiwizacji

PROCEDURY UDOSTĘPNIANIA I PRZEKAZYWANIA DOKUMENTÓW ORAZ DOSTĘP  DO INFORMACJI W SPÓŁCE

  • Tajemnica przedsiębiorstwa – obowiązki pracowników wobec spółki
  • Procedury zabezpieczania tajemnicy firmy
  • Skutki naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa
  • Case study: dostęp do informacji, a poufność wybranych dokumentów
  • Zasady udostępniania dokumentów
  • Jakich dokumentów i informacji mogą żądać: organy administracji publicznej, podmioty uprawnione do kontroli, wspólnicy, akcjonariusze, rada nadzorcza i ich członkowie, zarząd, pracownicy?
  • Rejestr dostępu do dokumentów
  • Case study: przekroczenie uprawnień w dostępie do informacji
  • Case study: zapisy o zakazie konkurencji i skutki
  • Case study: umowy o zachowaniu poufności
  • Case study: regulamin dostępu do informacji/dokumentów

REGULAMINY ORGANIZACYJNE, INSTRUKCJE, ZARZĄDZENIA WEWNĄTRZ SPÓŁKI

  • Zawartość regulaminów – dobre praktyki w biurze zarządu
  • Case study: jakie treści powinny być zawarte w regulaminach, instrukcjach i zarządzeniach?
  • Skutki błędnych zapisów w regulaminach oraz innych regulacjach organizacyjnych
  • Case study: regulamin Zarządu i Rady Nadzorczej
  • Case study: instrukcja kancelaryjna
  • Case study: regulamin pełnomocnictw – zakres i forma udzielenia; odwołanie
  • Case study: regulaminy organizacyjne
  • Skutki postepowania sprzecznego z regulaminem

PROJEKTY UCHWAŁ NA POSIEDZENIE ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ

  • Case study: treści uchwał – przykłady i analiza skutków
  • Case study: kiedy uchwała zostaje podjęta?
  • Tryb i forma podejmowania uchwał
  • Case study: błędy w pisaniu projektu uchwał

KRYTERIA PRAWNE ZWOŁANIA POSIEDZEŃ

  • Case study: powiadomienie o posiedzeniu Zarządu/Rady Nadzorczej
  • Sposoby zwołania posiedzeń
  • Odwołanie lub zmiana terminu obrad
  • WZA/ZW jako szczególne formy posiedzeń
  • Case study: błędy w powiadomieniach

SPORZĄDZANIE PROTOKOŁU Z POSIEDZENIA

  • Obowiązkowa zawartość dokumentu - Co powinna zawierać treść?
  • Uzgadnianie a wersja ostateczna
  • Podpisywanie protokołu

PRZECHOWYWANIE DOKUMENTÓW

  • Zasady prawne archiwizowania dokumentów
  • Forma przechowywania dokumentów spółki
  • Terminy przechowywania dokumentów

16.30 Zakończenie I dnia szkolenia


DZIEŃ II – 27 września 2017


08.30-09.00 rejestracja i powitalna kawa i herbata
09.00 rozpoczęcie szkolenia


WSPÓŁPRACA Z ZARZĄDEM I RADĄ NADZORCZĄ, UMOWA/STATUT SPÓŁKI, KRS

Ekspert: mec. Piotr Fojtik

WSPÓŁPRACA BIURA ZARZĄDU Z ORGANAMI SPÓŁKI

  • Wyłanianie członków organów spółki
  • Kompetencje członków zarządu a kompetencje Rady Nadzorczej – co wytycza KSH, a co może podlegać wewnętrzny regulacjom
  • Aktualizacje w KSH i ich wpływ na działania organów spółki
  • Reprezentowanie spółki – zadania Zarządu
  • Case study: uchybienia na tle reprezentacji
  • Rola Biura Zarządu w komunikacji na linii Zarząd – Rada Nadzorcza
  • Jak chronić dokumenty i informacje niejawne zawierające tajemnicę przedsiębiorstwa?
  • Prowadzenie spraw spółki kapitałowej i jej reprezentacja.
  • Odwołanie, rezygnacja lub wygasanie mandatów
  • Case study: odpowiedzialność Zarządu - orzecznictwo

KOORDYNOWANIE SPRAW ZWIĄZANYCH ZE STATUTEM/UMOWĄ SPÓŁKI

  • Jakie wymogi nakłada ustawodawca na kwestie związane ze statutem/umową spółki?
  • Ustanowienie organów spółki i sposób ich powołania,
  • Określenie czynności zwykłego zarządu
  • Czynności wymagające zgody walnego zgromadzenia/zgromadzenia wspólników
  • Case study: przykłady i analiza wewnętrzny i indywidualnych rozwiązań w zakresie zapisów w statutach/umowach spółek
  • Kiedy i w jaki sposób wprowadzane są zmiany w zapisach w statutach/umowach spółek?
  • Case study: nieprawidłowe zapisy i konsekwencje

AKTUALIZACJA DANYCH SPÓŁKI W KRS

  • Dane spółki, które podlegają zgłoszeniu w KRS
  • Postępowanie aktualizujące w KRS
  • Jakie dokumenty uzupełniające przygotować i w jaki sposób?
  • Jak reagować na korespondencję z sądu rejestrowego?
  • Jak radzić sobie z pomyłkami we wnioskach i pismami
  • Case study: skutki uchybień
  • Case study: analiza odpisu KRS

16.00 Zakończenia szkolenia

Metody:

Szkolenie prowadzone w formie wykładów i dyskusji grupowych, analizy wybranych aktów prawnych oraz kazusów i orzecznictwa. Szkolenie reagowania oraz sposoby rozwiązywania różnorodnych sytuacji.

  Do udziału w szkoleniu zapraszamy:  

  • Pracowników w biurach zarządu
  • Asystentów zarządu
  • Osoby o podstawowym i średnim zaawansowaniu wiedzy w zakresie prowadzenia spraw i dokumentacji w biurze zarządu spółki, które
  • Osoby, które chcą uporządkować swoją wiedzę w zakresie obsługi zarządu w kluczowych kwestiach prowadzenia spółki 

OPINIE UCZESTNIKÓW NASZYCH SZKOLEŃ DEDYKOWANYCH BIUROM ZARZĄDU:

"Świetnie przygotowani wykładowcy oraz doskonała organizacja szkolenia" - Monika Hrabia, GPW Dystrybucja Sp. z o.o
"Wysoki poziom szkolenia, poruszono wiele istotnych kwestii, które w rzeczywistości mają miejsce a nie są czysto-kazusy" - Magdalena Słowik, Lotos Parafiny Sp. z o.o.
"Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie zarówno pod kątem doboru ekspertów jak i opracowania materiałów szkoleniowych. Bardzo dobra organizacja" - Marta Marek, WAMAG SA

"Szkolenie było bardzo dobre. Pierwsze szkolenie które dało mi bardzo wiele wiedzy fachowej. Świetni wykładowcy" - Krystyna Felicka-Zych, PTC SA

Eksperci:

Romana Pietruk


  • Prawnik z ponad 10 - letnim doświadczeniem, członek zarządu spółki doradczej w obszarze przedsiębiorczości i obsługi spółek kapitałowych.
  • Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne UE, absolwentka studiów podyplomowych Prawo Rosyjskiej Federacji.
  • Specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.

mec. Piotr Fojtik


    • Członek Izby Adwokackiej w Krakowie, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, absolwent studiów doktoranckich w Katedrze Publicznego Prawa Gospodarczego Wydziału Prawa i Administracji UJ, Noble Manhattan Coaching,
    • Wykładowca na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz na studiach podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (współpraca z Regionalnym Ośrodkiem Kształcenia Kadr przy Izbie Skarbowej w Krakowie), Wykładowca i ekspert w licznych instytucjach szkoleniowych (szkolenia i konsultacje m.in. dla Ministerstwa Infrastruktury, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz wielu spółek giełdowych), Członek Trinity Capital Business Network, Wykładowca Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie.

Cena:

zgłoszenie do 11.09.2017 - 1 670 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 12.09.2017 - 2 070 PLN + 23% VAT

Informacje dodatkowe:

CENA ZAWIERA: 

  • uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby, 
  • materiały szkoleniowe, certyfikat 
  • obiady, poczęstunek podczas przerw
    *Cena nie zawiera noclegów, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT
Zaufali nam

Kontakt

Langas Group
ul. Piękna 11/6, 00-549 Warszawa
tel: + 48 (22) 696 80 20 | fax: + 48 (22) 826 85 05
e-mail: langas@langas.pl | NIP: 532-159-55-77

Dojazd

Obsługiwane płatności


szkolenia dla firm / szkolenia warszawa / szkolenia dla firm warszawa / szkolenia menedżerskie / szkolenia sprzedażowe / szkolenia finanse / szkolenia logistyka / szkolenia prawo / szkolenia przywództwo / szkolenia biznesowe / szkolenia compliance

Developed by OS3 multimedia

© 1997-2015 Langas Group Wszystkie prawa zastrzeżone