ZakupyCompliance/Finanse

Compliance w zakupach
Bezpieczeństwo firmy w obszarze zakupów ze szczególnym uwzględnieniem jej zasobów informacyjnych
06.03.2019
Warszawa, MsMermaid - Conference Center, ul. Wioślarska 8
Korzyści:
Szanowni Państwo!
Prowadzenie procesów zakupowych w sposób transparentny i zgodny z regulacjami to jedno z zasadniczych zadań stojących przed jednostką zakupową w każdej firmie. Głównie dzięki temu, możliwe jest uzyskiwanie wysokiego poziomu konkurencyjności postępowań, a tym samym pozyskiwanie najlepszych ofert. Proces zakupowy niesie poważne ryzyko zarówno finansowe jak i prawne, dlatego bardzo duży wpływ na funkcjonowanie tego obszaru mają pojawiające się nowe regulacje tj. RODO , Split payment itp. Zapraszamy do udziału w szkoleniu, którego celem jest podniesienie świadomości zagrożeń, nakreślenie sposobu zapobiegania oraz umożliwienie sprawnego zarządzania m.in. pionami bezpieczeństwa. Szczegółowo przybliżymy Państwu wyzwania stojące przed współczesnym działem zakupów i przedstawimy potencjalne rozwiązania, które powstały na bazie współpracy z wieloma firmami.
W programie m. in.
- Compliance w procesie zakupowym i w procesie zarządzania relacjami z dostawcami
- Identyfikacja i określenie zasobów informacyjnych
- Zarządzanie informacjami w obszarze zakupowym działalności przedsiębiorstwa
- Planowanie i budżetowanie z perspektywy procesów generujących informację zakupową
- Modelowa baza informacji zakupowych
- Określenie wartości poszczególnych zbiorów informacji dla funkcjonowania firmy
- Analiza ryzyka i określenie poziomu zagrożeń
- Środki bezpieczeństwa; skala i możliwości.
- Przepisy regulujące poszczególne sfery działalności biznesowej, a postępowanie z zasobami informacyjnymi
- Projektowane zmiany w przepisach („ustawa o jawności życia publicznego”) i ewentualne skutki dla biznesu.
- Compliance w zakupach a dostawcy „niedoreprezentowani”
W przypadku jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z zespołem Langas Group pod numerem telefonu (22) 696 80 20 lub za pomocą poczty elektronicznej: szkolenia@langas.pl
Zapraszam do rezerwacji miejsc,
Agnieszka Tworzyńska
Kierownik Projektu
a.tworzynska@langas.pl
Program:
09.30 - 10.00 rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
10.00 rozpoczęcie zajęć
COMPLIANCE W ZAKUPACH - WPROWADZENIE
- „Compliance w zakupach” – zakres, znaczenie i przykłady
- Obszary compliance w zakupach – bezpieczeństwo informacji, zarządzanie informacjami, zgodność z regulacjami, etyka w obszarze zakupów
- Wartość zasobów informacyjnych firmy – czy aby właściwie oceniane przez kierownictwo i pracowników?
IDENTYFIKACJA I OKREŚLENIE ZASOBÓW INFORMACYJNYCH
- Wyspecyfikowanie i nazwanie zasobów informacyjnych – wykazanie trudności w tym zakresie
ZARZĄDZANIE INFORMACJAMI W OBSZARZE ZAKUPOWYM DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
- Rodzaje informacji zakupowych
- Źródła ich pozyskiwania
- Możliwie narzędzia do przetwarzania
PLANOWANIE I BUDŻETOWANIE Z PERSPEKTYWY PROCESÓW GENERUJĄCYCH INFORMACJĄ ZAKUPOWĄ
- Optymalna sekwencja działań
- Podział obowiązków, rodzaje pozyskiwanych danych, rodzaje budżetów i procesów ich tworzenia
MODELOWA BAZA INFORMACJI ZAKUPOWYCH
- Zawartość i optymalny sposób funkcjonowania bazy informacji zakupowych
- Baza informacji zakupowej jako źródło wiedzy o ryzykach dot. compliance w zakupach
OKREŚLENIE WARTOŚCI POSZCZEGÓLNYCH ZBIORÓW INFORMACJI DLA FUNKCJONOWANIA FIRMY
- Określenie wartości zbiorów informacji – warsztaty praktyczne
- Zbiory informacji a ich wpływ na compliance
- Zagrożenia dla firmy
ANALIZA RYZYKA I OKREŚLENIE POZIOMU ZAGROŻEŃ
(ŹRODŁA ZAGROŻEŃ)
- Przybliżenie metod szacowania ryzyka w ujęciu praktycznym
- Wykorzystanie narzędzi analitycznych do wypracowania właściwych decyzji zarządczych
ZARZĄDZANIE DOSTĘPEM PRACOWNIKÓW DO INFORMACJI BĘDĄCYCH W POSIADANIU FIRMY
- Wskazanie przypadków, kiedy pracownicy mają dostęp do zasobów firmy do których nie powinni mieć dostępu
- Konsekwencje dla Compliance
ŚRODKI BEZPIECZEŃSTWA – SKALA I MOŻLIWOŚCI
- Dostępne środki zabezpieczenia zasobów informacyjnych organizacji – czy aby zawsze te najdroższe rozwiązania są najskuteczniejsze?
- Środki bezpieczeństwa w praktyce codziennej
ROTACJA PERSONELU – UTRATA ZASOBÓW – ZAPISY KONTRAKTOWE
- Jak mawiał pewien dyktator - kadry przede wszystkim- analiza wartości poszczególnych pracowników w odniesieniu do powierzanych im zasobów informacyjnych (dane poufne)
- Zabezpieczenie kontraktowe zakazem konkurencji
PRZEPISY REGULUJĄCE POSZCZEGÓLNE SFERY DZIAŁALNOŚCI BIZNESOWEJ, A POSTĘPOWANIE Z ZASOBAMI INFORMACYJNYMI
- Ryzyka wobec compliance
- Mnogość regulacji związanych z funkcjonowaniem w biznesie
- Zagrożenia związane z nieznajomością przepisów przez pracowników (w tym kadry kierowniczej)
- Prowadzenie bieżącej analizy zmieniającego się otoczenia biznesowego
- Poranna prasa jeszcze nikomu nie zaszkodziła - sankcje grożące za nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów
PROJEKTOWANE ZMIANY W PRZEPISACH ( ,,USTAWA O JAWNOŚCI ŻYCIA PUBLICZNEGO”) I EWENTUALNE SKUTKI DLA BIZNESU
- Potencjalne wykluczenie z grona uczestników przetargów publicznych
- Utrata dużych kontraktów
- Kary za niewdrożenie RODO (zakaz przetwarzania danych osobowych)
- Jasne określenie słabych punktów organizacji w odniesieniu do potencjalnych zagrożeń - korupcja
W JAKI SPOSÓB ZASOBY INFORMACYJNE POZWALAJĄ NA BUDOWĘ PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ
- Wykorzystywanie informacji do formułowania strategii zakupowych
- Prowadzenie negocjacji i budowania transparentności w organizacji
COMPLIANCE W PROCESIE ZAKUPOWYM I W PROCESIE ZARZĄDZANIA RELACJAMI Z DOSTAWCAMI
- Podstawowe narzędzia instytucjonalne zapewnienie compliance w zakupach
- Newralgiczne kroki przetargu
- Standardy w relacjach z dostawcami – przykłady rozwiązań z różnych firm
COMPLIANCE W ZAKUPACH A DOSTAWCY ,,NIEDOREPREZENTOWANI”
- Założenia teoretyczne odnośnie „wspierania wybranych dostawców”
- Przegląd wybranych rozwiązań praktycznych
W ZWIERCIADLE
- Jakie informacje potrzebne są sprzedawcom?
- Czy i jak możemy ich, jako zakupowcy udzielać?
16.00 zakończenie zajęć
Metody:
Metodologia:
Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową. Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
- Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów Zakupów
- Menedżerów ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
- Kierowników Zaopatrzenia
- Kierowników Organizacji i Logistyki
- Kierowników działów logistyki
- Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów Sprzedaży
- Dyrektorów, Kierowników d.s. Kadr
- Główni Księgowi i Kierownicy w obszarze Rachunkowości
Szkolenie przeznaczone jest dla managerów średniego i wyższego szczebla.
SZKOLENIE WEWNĘTRZNE
Z przyjemnością zorganizujemy szkolenie w wersji zamkniętej. Będzie to specjalnie dedykowany projekt, dostosowany do Państwa potrzeb, dla dowolnej liczby pracowników z Państwa firmy.
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani projektem wewnętrznym
z tej lub innej tematyki, zapraszamy do kontaktu: szkolenia@langas.pl
Eksperci:
Krzysztof Jastrzębski
![]() |
|
Wiktor Rak
![]() |
|
Cena:
zgłoszenie do 13.02.2019 - 1570 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 14.02.2019 - 1870 PLN + 23% VAT
Informacje dodatkowe:
Cena zawiera:
- uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby
- materiały szkoleniowe, certyfikat
- obiady, poczęstunek podczas przerw
*cena nie zawiera noclegu, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT
Miejsce szkolenia:
MsMermaid - Conference Center at the Tides, ul. Wioślarska 8