Biuro Zarządu i PrawoLeadership
Specjalista ds. Obsługi Biura Zarządu
Obsługa formalno-prawna w biurze zarządu spółki z o.o. i akcyjnej
23-24.08.2018
Warszawa, Conference Center at The Tides, ul. Wioślarska 8
Korzyści:
Szanowni Państwo,
Wsparcie Zarządu spółki w codziennym funkcjonowaniu zarówno w relacjach wewnętrznych, jak i zewnętrznych obejmuje szeroki zakres prowadzenia spraw, których szczegółowość i zależność od przepisów prawnych wymaga precyzyjności i czujności w działaniu. Przygotowaliśmy warsztat w zakresie najbardziej kluczowych elementów w organizowaniu pracy biura zarządu w spółkach z o.o. i akcyjnych. Zajęcia mają na celu przygotowanie uczestników zarówno pod kątem postępowania, w różnych sytuacjach występujących w spółce i w relacji z otoczeniem oraz spełniania wymogów ustawowych. Uczestnicy poznają i przeanalizują interpretacje, dobrych praktyk i możliwe rozwiązania w zakresie procedur i prowadzenia dokumentów w biurze obsługi władz.
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach?
- Poznasz dobre praktyki organizacyjne w zakresie pracy Biura Zarządu
- Poznasz zasady interpretacji kluczowych dla biura przepisów prawnych
- Dowiesz się jak organizować pracę organów spółki
- Dowiesz się jak sprawnie, zgodnie z przepisami prawa zarządzać dokumentacją
- Poznasz zalecane pozakodeksowe rozwiązania
- Otrzymasz wskazówki dotyczące metod postępowania, stosowania procedur i wprowadzania usprawnień w swojej pracy
Kluczowe aspekty obsługi biura zarządu:
- Współpraca Biura Zarządu z organami spółki oraz ich uprawnienia
- Wymogi i postępowanie ze statutem/umową spółki
- Aktualizacja danych spółki w KRS
- Procedury udostępniania i przekazywania dokumentów oraz dostęp do informacji w spółce
- Regulaminy organizacyjne, instrukcje, zarządzenia wewnątrz spółki
- Posiedzenia: kryteria prawne, uchwały, protokoły
- Przechowywanie dokumentów
PODCZAS SZKOLENIA DOWIESZ SIĘ:
- Jak regulowana jest kwestia prowadzenia spraw spółki i reprezentacji przez zarząd oraz relacji wewnątrz spółki?
- Jakie są wymogi i jakie możliwości regulacji wewnętrznych w zakresie umowy/statutu spółki?
- Jak prawidłowo prowadzić sprawy spółki w KRS?
- Jak organizować posiedzenia zarządu?
- Jak prowadzić rejestr dokumentów i zarządzać ich obiegiem w biurze zarządu?
- Jak tworzyć pisma i prowadzić korespondencję z otoczeniem spółki?
- Jakie są dobre praktyki w zakresie procedur przekazywania i dostępu dokumentów?
- Jak chroniona powinna być tajemnica przedsiębiorstwa?
- Jakie zapisy w regulaminach, instrukcjach, zarządzeniach usprawniają organizację wewnętrzną spółki?
- Jak zgodnie z prawem: zwoływać posiedzenia, tworzyć projekty uchwał, protokołować?
- Jak prawidłowo stosować reguły przechowywania dokumentów?
W przypadku jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z zespołem Langas Group pod numerem telefonu (22) 696 80 20 lub za pomocą poczty elektronicznej: szkolenia@langas.pl
Anna Chmielewska
Kierownik Projektu
Program:
DZIEŃ I - 23 sierpnia 2018
09.30-10.00 rejestracja i powitalna kawa i herbata
10.00 rozpoczęcie szkolenia
DOSTĘP DO DOKUMENTÓW, OCHRONA INFORMACJI, REGULAMINY W SPÓŁCE, POSIEDZENIA, UCHWAŁY, PROTOKOŁY, PRZECHOWYWANIE
Ekspert: Romana Pietruk
PROCEDURY UDOSTĘPNIANIA I PRZEKAZYWANIA DOKUMENTÓW ORAZ DOSTĘP DO INFORMACJI W SPÓŁCE
- Tajemnica przedsiębiorstwa – obowiązki pracowników wobec spółki
- Procedury zabezpieczania tajemnicy firmy
- Skutki naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa
- Case study: dostęp do informacji, a poufność wybranych dokumentów
- Zasady udostępniania dokumentów
- Jakich dokumentów i informacji mogą żądać: organy administracji publicznej, podmioty uprawnione do kontroli, wspólnicy, akcjonariusze, rada nadzorcza i ich członkowie, zarząd, pracownicy?
- Rejestr dostępu do dokumentów
- Case study: przekroczenie uprawnień w dostępie do informacji
- Case study: zapisy o zakazie konkurencji i skutki
- Case study: umowy o zachowaniu poufności
- Case study: regulamin dostępu do informacji/dokumentów
REGULAMINY ORGANIZACYJNE, INSTRUKCJE, ZARZĄDZENIA WEWNĄTRZ SPÓŁKI
- Zawartość regulaminów – dobre praktyki w biurze zarządu
- Case study: jakie treści powinny być zawarte w regulaminach, instrukcjach i zarządzeniach?
- Skutki błędnych zapisów w regulaminach oraz innych regulacjach organizacyjnych
- Case study: regulamin Zarządu i Rady Nadzorczej
- Case study: instrukcja kancelaryjna
- Case study: regulamin pełnomocnictw – zakres i forma udzielenia; odwołanie
- Case study: regulaminy organizacyjne
- Skutki postepowania sprzecznego z regulaminem
PROJEKTY UCHWAŁ NA POSIEDZENIE ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ
- Case study: treści uchwał – przykłady i analiza skutków
- Case study: kiedy uchwała zostaje podjęta?
- Tryb i forma podejmowania uchwał
- Case study: błędy w pisaniu projektu uchwał
KRYTERIA PRAWNE ZWOŁANIA POSIEDZEŃ
- Case study: powiadomienie o posiedzeniu Zarządu/Rady Nadzorczej
- Sposoby zwołania posiedzeń
- Odwołanie lub zmiana terminu obrad
- WZA/ZW jako szczególne formy posiedzeń
- Case study: błędy w powiadomieniach
SPORZĄDZANIE PROTOKOŁU Z POSIEDZENIA
- Obowiązkowa zawartość dokumentu - Co powinna zawierać treść?
- Uzgadnianie a wersja ostateczna
- Podpisywanie protokołu
PRZECHOWYWANIE DOKUMENTÓW
- Zasady prawne archiwizowania dokumentów
- Forma przechowywania dokumentów spółki
- Terminy przechowywania dokumentów
16.00 Zakończenie I dnia szkolenia
DZIEŃ II – 24 sierpn maja 2018
08.30-09.00 rejestracja i powitalna kawa i herbata
09.00 rozpoczęcie szkolenia
Ekspert: mec. Anna Adamczyk
WSPÓŁPRACA BIURA ZARZĄDU Z ORGANAMI SPÓŁKI
- Wyłanianie członków organów spółki
- Kompetencje członków zarządu a kompetencje Rady Nadzorczej – co wytycza KSH, a co może podlegać wewnętrzny regulacjom
- Aktualizacje w KSH i ich wpływ na działania organów spółki
- Reprezentowanie spółki – zadania Zarządu
- Case study: uchybienia na tle reprezentacji
- Rola Biura Zarządu w komunikacji na linii Zarząd – Rada Nadzorcza
- Jak chronić dokumenty i informacje niejawne zawierające tajemnicę przedsiębiorstwa?
- Prowadzenie spraw spółki kapitałowej i jej reprezentacja.
- Odwołanie, rezygnacja lub wygasanie mandatów
- Case study: odpowiedzialność Zarządu - orzecznictwo
KOORDYNOWANIE SPRAW ZWIĄZANYCH ZE STATUTEM/UMOWĄ SPÓŁKI
- Jakie wymogi nakłada ustawodawca na kwestie związane ze statutem/umową spółki?
- Ustanowienie organów spółki i sposób ich powołania,
- Określenie czynności zwykłego zarządu
- Czynności wymagające zgody walnego zgromadzenia/zgromadzenia wspólników
- Case study: przykłady i analiza wewnętrzny i indywidualnych rozwiązań w zakresie zapisów w statutach/umowach spółek
- Kiedy i w jaki sposób wprowadzane są zmiany w zapisach w statutach/umowach spółek?
- Case study: nieprawidłowe zapisy i konsekwencje
AKTUALIZACJA DANYCH SPÓŁKI W KRS
- Dane spółki, które podlegają zgłoszeniu w KRS
- Postępowanie aktualizujące w KRS
- Jakie dokumenty uzupełniające przygotować i w jaki sposób?
- Jak reagować na korespondencję z sądu rejestrowego?
- Jak radzić sobie z pomyłkami we wnioskach i pismami
- Case study: skutki uchybień
- Case study: analiza odpisu KRS
16.00 Zakończenia szkolenia
Metody:
Szkolenie prowadzone w formie wykładów i dyskusji grupowych, analizy wybranych aktów prawnych oraz kazusów i orzecznictwa. Szkolenie reagowania oraz sposoby rozwiązywania różnorodnych sytuacji.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
- Pracowników w biurach zarządu
- Asystentów zarządu
- Osoby o podstawowym i średnim zaawansowaniu wiedzy w zakresie prowadzenia spraw i dokumentacji w biurze zarządu spółki, które
- Osoby, które chcą uporządkować swoją wiedzę w zakresie obsługi zarządu w kluczowych kwestiach prowadzenia spółki
OPINIE UCZESTNIKÓW NASZYCH SZKOLEŃ DEDYKOWANYCH BIUROM ZARZĄDU:
"Świetnie przygotowani wykładowcy oraz doskonała organizacja szkolenia" - Monika Hrabia, GPW Dystrybucja Sp. z o.o
"Wysoki poziom szkolenia, poruszono wiele istotnych kwestii, które w rzeczywistości mają miejsce a nie są czysto-kazusy" - Magdalena Słowik, Lotos Parafiny Sp. z o.o.
"Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie zarówno pod kątem doboru ekspertów jak i opracowania materiałów szkoleniowych. Bardzo dobra organizacja" - Marta Marek, WAMAG SA
"Szkolenie było bardzo dobre. Pierwsze szkolenie które dało mi bardzo wiele wiedzy fachowej. Świetni wykładowcy" - Krystyna Felicka-Zych, PTC SA
Eksperci:
mec. Romana Pietruk
![]() |
|

Cena:
zgłoszenie do 30.07.2018 - 1670 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 31.07.2018 - 2170 PLN + 23% VAT
Informacje dodatkowe:
Cena zawiera:
- uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby
- materiały szkoleniowe, certyfikat
- obiady, poczęstunek podczas przerw
*cena nie zawiera noclegu, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT
Ilość miejsc w promocji ograniczona.
*Uwaga w ofercie „2 za 1” rabaty się nie sumują, obowiązuje cena 2170 PLN netto, promocja obowiązuje do wyczerpania miejsc, decyduje kolejność zgłoszeń.
Miejsce szkolenia:
Conference Center at The Tides, ul. Wioślarska 8