Langas Group inspired to grow

Newsletter

Facebook

 

ZakupyLeadership

Letnia Szkoła Menedżerów Zakupów

Jak wspierać firmę w osiąganiu wyników poprzez wdrażanie efektywnych rozwiązań zakupowych?

09-10.07.2018
Sopot, Hotel Haffner ****

Korzyści:

Szanowni Państwo,

Czy wiesz, że ponad 80% średnich i dużych firm w Europie kupuje przypadkowo lub w oparciu o nielogiczne przesłanki biznesowe, przyznając się do istnienia „niedziałających” strategii i procedur zakupowych? Profesjonalne zarządzanie wiedzą zakupową staje się obecnie bronią strategiczną, która daje przewagę nad innymi uczestnikami gry rynkowej.

Zapraszamy do udziału w Letniej Szkole Menedżerów Zakupów w Sopocie,  podczas której dowiedzą się Państwo jak poprawić efektywność w zakupach poprzez wdrożenie zaawansowanych i innowacyjnych rozwiązań procesowych oraz organizacyjnych.

Dlaczego warto pogłębiać umiejętności zarządzania zakupami?

  • Racjonalizacja i zwiększenie oszczędności w procedurach i procesach zakupowych
  • Trafniejszy wybór ofert i dostawców
  • Bezpieczniejsze i trwalsze umowy zakupowe
  • Decyzje zakupowe oparte na mierzalnych danych
  • Minimalizacja ryzyka związanego z ponoszeniem strat z tytułu zakupów i utrzymywania zapasów
  •  Wykorzystywanie nowych i różnorodnych rozwiązań w zakresie procesu dokonywania zakupów
  • Zwiększenie kontroli realizacji zakupów

Podczas szkolenia dowiesz się m.in.:

  • Jak prowadzić politykę zakupową?
  • Jak dążyć do optymalizacji kosztów?
  • Jak sprawnie organizować dokumentację zakupową?
  • Jak zmniejszyć ilość pracy w zakupach?
  • Ile powinno funkcjonować kategorii zakupowych?
  • Czy dostawca do źródło oszczędności czy źródło wartości?
  • Jak negocjować z trudnym dostawcą?
  • W jaki sposób budować swój autorytet w oczach dostawców?

Zapraszam do rezerwacji miejsc,

Anna Chmielewska

Kierownik Projektu
a.chmielewska@langas.pl
22 696 80 20

 

Program:

Dzień I  - 9 lipca 2017 r. (poniedziałek)

Ekspert: dr Marek Kasperek, praktyk i doradca firm w zakresie  procesów

9.00 – 9.30 Rejestracja,  powitalna kawa i herbata
9.30 Rozpoczęcie zajęć

JAK ZORGANIZOWAĆ ZAKUPY – PODSTAWOWE DOKUMENTY BAZOWE W ZAKUPACH

  • Strategia zakupowa – podstawowe zasady jej tworzenia
  • Procedura zakupowa, definiowanie trybów zakupowych
  • Procedura oceny dostawców
  • Instrukcje zakupowe
  • Pozostałe dokumenty wpływające na zakupy

TRYBY REALIZACJI ZAKUPÓW

  • Jak zmniejszyć ilość pracy w zakupach - zakupy realizowane przez inicjatora zakupu
  • Analiza ofert, sposoby analizy ofert
  • Przetargi
  • Konsolidacja zakupów -szansa czy pułapka dla zakupów
  • E procurment
  • Platformy zakupowe

WYZNACZANIE KATEGORII I SUBKATEGORII

  • Ile powinno funkcjonować kategorii w zakupach?
  • Kategoria a index
  • Podstawowe kategorie funkcjonalne w zakupach
  • Łączenie kategorii
  • Kategoryzacja zakupów na podstawie ich wartości (wyznaczanie subkategorii metodą ABC)

PLANOWANIE W ZAKUPACH

  • Wpływ planu sprzedaży i planu promocji na zakupy
  • Związek planu inwestycyjnego, planu ruchu i planu remontów z zakupami

PRZYGOTOWANIE DO PROCESU ZAKUPU

  • Źródła informacji na potrzeby zakupu
  • Pozyskiwanie informacji na potrzeby zakupu m.in. od dostawców
  • Dialog techniczny, Przesłuchanie krzyżowe
  • Wykorzystanie Internetu w poszukiwaniu dostawców,
  • Ocena własnej pozycji zakupowej,
  • Kryteria oceny własnej „siły” zakupowej
  • Kompensacja monopolu po stronie dostawcy
  • Tworzenie grup zakupowych

NOWOCZESNE FORMUŁY KOSZTOWE DO PODEJMOWANIA DECYZJI W ZAKUPACH

  • Zasady konstrukcji CKN (Całkowitego Kosztu Nabycia)
  • Zasady konstrukcji TCO (Total Cost of Ownership)

16.00 Zakończenie pierwszego dnia szkolenia


Dzień II - 10 lipca 2018 r. (wtorek)


Ekspert: Jacek Jarmuszczak - Doświadczony na międzynarodowych rynkach manager zakupów, logistyki i strategii generowania oszczędności

8.30 – 9.00 Rejestracja,  powitalna kawa i herbata
9.00 Rozpoczęcie zajęć

JAKĄ ROLĘ SPEŁNIA DZIAŁ ZAKUPÓW W FIRMIE?

  • W jaki sposób dział zakupów kontrybuuje do wyników finansowych firmy?
  • Czy jedyną rolą działu zakupów jest cięcie kosztów i zwiększenie konkurencyjności firmy?
  • Jak zwiększamy konkurencyjność a jak wartość przedsiębiorstwa?
  • Całkowity koszt posiadania (TCO)
  • Zysk i marża (EBIT)
  • Wartość firmy i produktywność (ROA)

DOSTAWCY - ŹRÓDŁO OSZCZĘDNOŚCI CZY ŹRÓDŁO WARTOŚCI? A MOŻE JEDNO I DRUGIE? WYPRACOWANIE STRATEGICZNEGO MODELU ZARZĄDZANIA DOSTAWCAMI

  • Model zarządzanie dostawcami (kupieckie narzędzie Matryca Kraljic)
  • Pozycjonowanie na osi siła słabość – czyli atrakcyjność oczami kupca i atrakcyjność oczami dostawcy.
  • Zarządzenie dostawcami grupy C – czyli jak sobie radzić z dużą liczbą drobnych zakupów?

STRATEGIE GENEROWANIE OSZCZĘDNOŚCI FIRMY

  • Przygotowanie warsztatu optymalizacyjnego z dostawcami – czyli dostawca na etacie
  • Tworzymy plan strategiczny optymalizacji kosztowej – wykorzystanie profesjonalnego narzędzia „Silnik Optymalizacji Kosztowej”
  • Budowa modelu struktury kosztowej CBD (and. Cost Break Down)

JAK NEGOCJOWAĆ Z TRUDNYM DOSTAWCĄ?

  • W jaki sposób budować relacje i prowadzić rozmowy z dostawcą, którego nie możemy zmienić?
  • Techniki negocjacji z pozycji słabej, z dominującym dostawcą
  • Skupiaj się na rozmówcy i jego potrzebach – czyli umiejętność wsłuchiwania się oraz podstawy mowy ciała

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY WE WSPÓŁPRACY Z DOSTAWCĄ

  • Jak przygotować się do negocjacji z dostawcą?
  • W jaki sposób budować swój autorytet w oczach dostawcy?

16.00 Zakończenie szkolenia

Metody:

Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową. Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.

Do udziału w szkoleniu zapraszamy:

  • Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów Zakupów
  • Menedżerów ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
  • Kierowników Zaopatrzenia
  • Kierowników Organizacji i Logistyki
  • Kierowników działów logistyki
  • Kierowników produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie procesu zakupów

OPINIE UCZESTNIKÓW SZKOLEŃ POŚWIĘCONYCH PROCESOWI ZAKUPÓW:

„Bardzo efektywne, najważniejsze jest podejście z punktu widzenia praktycznego, a nie teoretycznego. Umiejętność słuchania uczestników, brak odgórnego narzucania zdania prowadzącego i jego racji. Dzielenie się doświadczeniami” – Anna Hałdrzyńska, Feerum S.A.
„Profesjonalnie w szczególności pod względem wiedzy ekspertów”  - Paulina Kinal, Jutrzenka Colian Sp. z o.o.
"Szkolenie przeprowadzone bardzo ciekawie" - Iwona Olcen, FLEXTRONICS INTERNATIONAL POLAND Sp. z o.o.
"Szkolenie na wysokim poziomie, można dużo z niego wynieść" - Mateusz Błaszczyk, RBB STAL SA
„Szkolenie bardzo profesjonalnie przygotowane, ogólna ocena ekspertów prowadzących szkolenie celująca. Wiedza przekazana w bardzo przystępny i ciekawy sposób” - Joanna Stawska, DWS Draexlmaier Wyposażenie Wnętrz Samochodowych Sp. z o.o.
„Zakres tematyczny bardzo przydatny, prowadzenie na bardzo wysokim poziomie” - Ewelina Gajduszewska, Ceramika Paradyż Sp. z o.o.

Eksperci:

dr Marek Kasperek



  • Doktor zarządzania, specjalista w zakresie zakupów, systemów logistycznych oraz organizacji zespołów projektowych. Pracownik Katedry Logistyki Ekonomicznej Akademii Ekonomicznej w Katowicach
  • Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Stażysta brytyjskich przedsiębiorstw w ramach programu TEMPUS
  • Autor licznych opracowań z zakresu logistyki, redukcji kosztów oraz zarządzania projektem. Zaangażowany w realizację programu Tempus (1995-1998). Od 2000 Ekspert w Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Podlaskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Doświadczony trener i twórca szkoleń
  • Autor ponad 90 artykułów 5 książek i współautor 3 poradników. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych
  • Wykładowca w Katedrze Logistyki SGH.

Jacek Jarmuszczak

 


      • Ekspert w dziedzinie „szczupłych” systemów logistycznych, e-systemów zarządzania logistyką w tym przetargów elektronicznych i e-Aukcji.
      • Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania „szczupłych” modeli zarządzania kosztami (VMI, CS, KANBAN, TCO) oraz narzędzi elektronicznych wspierających logistykę firmy (ERP, EDI, Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, …). Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza trzy i pół miliarda Euro i wciąż rośnie.
      • Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził projekty optymalizacji kosztów. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię optymalizacji kosztów, budował bazę dostawców, prowadził kluczowe projekty oszczędnościowe m.in. wdrażał lean supply chain w zakładach Europejskich i Azjatyckich. Później jako kierownik działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group,  zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów Grupy Carlsberg na całym świecie.
      • Obecnie jako Global Category Manager w Grupie Danfoss, tworzy strategię zakupową i prowadzi negocjacje z kluczowymi dostawcami.

 

Cena:

zgłoszenie do 15.06.2018 - 1970 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 16.06.2018 - 2670 PLN + 23% VAT

Informacje dodatkowe:

 Cena zawiera:

  • uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby
  • materiały szkoleniowe, certyfikat
  • obiady, poczęstunek podczas przerw
    *cena nie zawiera noclegu, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT

Ilość miejsc w promocji ograniczona.
*Uwaga w ofercie „2 za 1” rabaty się nie sumują, obowiązuje cena 2670 PLN netto, promocja obowiązuje do wyczerpania miejsc, decyduje kolejność zgłoszeń.

Noclegi w Hotelu Haffner****, ul. Haffner 59

dopłata za osobę do jednego noclegu ze śniadaniem, w pokoju:
2-osobowym      295  PLN netto +  23% VAT
1-osobowym      540  PLN netto + 23% VAT
(wskaż w formularzu terminy noclegów) 

Zaufali nam

Kontakt

Langas Group
ul. Wioślarska 8, 00-411 Warszawa
tel: + 48 (22) 696 80 20 | fax: + 48 (22) 355 24 08
e-mail: langas@langas.pl | NIP: 532-159-55-77

Dojazd

Obsługiwane płatności


szkolenia dla firm / szkolenia warszawa / szkolenia dla firm warszawa / szkolenia menedżerskie / szkolenia sprzedażowe / szkolenia finanse / szkolenia logistyka / szkolenia prawo / szkolenia przywództwo / szkolenia biznesowe / szkolenia compliance

Developed by OS3 multimedia

© 1997-2015 Langas Group Wszystkie prawa zastrzeżone