Langas Group inspired to grow

Newsletter

Facebook

 

PrawoProdukcja/Logistyka

nowosć

Reklamacje w Transporcie Drogowym

Ochrona biznesu - prawo przewozowe - protokół szkody - list CMR - zarządzanie ryzykiem uszkodzenia towaru

26.10.2017
Warszawa, ADN Centrum Konf., Atrium Tower Al. Jana Pawła II 25,9p.

Korzyści:

 Czy masz problem ze szkodą w transporcie? Czy zdarza się, że towar, jaki wysyłasz klientowi, dociera do jego magazynu po terminie lub uszkodzony? A może towar już został uszkodzony na etapie załadunku lub rozładunku? Kiedy odpowiada firma transportowa, a kiedy nadawca za powstałe uszkodzenia?

Na te wszystkie pytania są odpowiedzi i ugruntowane praktyki działania poparte rozwiązaniami prawnymi. Prawo przewozowe jak i konwencja CMR regulują zakres odpowiedzialności przewoźnika i nakreślają sposób prawidłowego zarządzania reklamacjami w transporcie drogowym.

Serdecznie zapraszamy na szkolenie, na którym zostaną omówione prawne aspekty dochodzenia roszczeń
w transporcie drogowym. Pozwoli to Państwu zapoznać się z praktyką stosowania prawa przewozowego, sposobu efektywnego rozpatrywania reklamacji w transporcie jak i przećwiczyć najczęstsze problemowe sytuacje, które spotykają branżę Supply Chain oraz TSL!

Zapisz się na szkolenie a otrzymasz:

  • praktyczną wiedzę z Prawa przewozowego i Konwencji CMR,
  • szansę sprawdzenia swojej wiedzy rozwiązując liczne case study oraz quizy z naszymi ekspertami,
  • najlepsze praktyki począwszy od protokołu szkody po list CMR  tak, aby móc uchronić Twój biznes przed niepotrzebnym ryzykiem,
  • odpowiedzi na Twoje pytania, ponieważ zależy nam na Twoim biznesie i na tym, abyś był usatysfakcjonowany

W przypadku jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z zespołem Langas Group pod numerem telefonu (22) 696 80 20 lub za pomocą poczty elektronicznej:szkolenia@langas.pl

Zapraszam do rezerwacji miejsc,

Anna Chmielewska
Kierownik Projektu
a.chmielewska@langas.pl

Program:

PROGRAM – 26 października 2017

9.00- 9.30 Rejestracja i powitalna kawa
9.30 Rozpoczęcie szkolenia

MAGAZYN

  • Prawidłowe zabezpieczenie ładunku
  • Załadunek – możliwe ryzyka, prawa i obowiązki stron, zasady odpowiedzialności
  • Kto odpowiada za zabezpieczenie według prawa przewozowego
  • Uszkodzenia – kto odpowiada
  • Protokół szkody – jak prawidłowo sporządzić dokument stanowiący podstawę reklamacji; przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokołów
  • Rozmiar szkody i jej dokumentowanie - elementy prawidłowego protokołu szkody
  • Prawidłowo wypełniony list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna a także informacyjna

TRANSPORT PRZESYŁKI

  • Legitymacja do dochodzenia roszczeń
  • Umowa przewozu czy może umowa spedycji?
  • Zlecenie transportowe – fakty i mity
  • Zakres odpowiedzialności przewoźnika, spedytora, nadawcy i odbiorcy
  • Pojęcie szkody i jej wyliczenie
  • Braki w przesyłce oraz utrata towaru a limity odpowiedzialności
  • Kto odpowiada za szkody powstałe w wyniku opóźnienia w dostawie?
  • Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR):
    zakres stosowania, pojęcie osoby uprawnionej, podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku, relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną
  • Ustawa Prawo Przewozowe (przewozy krajowe): zakres stosowania, pojęcie osoby uprawnionej, podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku, relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną

REKLAMACJE

  • Skuteczna reklamacja - jak szybko i sprawnie uzyskać odszkodowanie za szkodę w transporcie
  • Prawidłowa forma i termin zgłoszenia reklamacyjnego
  • Kto jest uprawniony do składania reklamacji?
  • Jak prawidłowo rozpatrzyć reklamację?
  • Dokumentacja transportowa
  • Zasady skutecznego dochodzenia roszczeń
  • Terminy przedawnienia roszczeń w transporcie

16.30 Zakończenie szkolenia

Eksperci:

REKLAMACJE W TRANSPORCIE DROGOWYM

 ANNA ZAKRZEWSKA


    • Redaktor naczelna portalu www.prawoilogistyka.pl, prawnik i politolog. Posiada uprawnienia agenta celnego. Wieloletni praktyk, konsultant w dziedzinie supply chain i trade compliance.

      Uczestnik licznych krajowych jak i międzynarodowych konferencji. Posiada profesjonalne doświadczenie zdobyte w wielu czołowych międzynarodowych firmach z branży FMCG, farmaceutycznej i motoryzacyjnej. Absolwentka Szkoły Prawa Hiszpańskiego przy Uniwersytecie w Walencji oraz Polsko-Amerykańskiej Akademii Liderów.

      Autorka licznych artykułów specjalistycznych i współautorka publikacji o tematyce z prawa przewozowego. Biegle posługuje się językiem angielskim.   


MARTA MATUSZEWSKA 


    • Radca prawny zajmujący się obsługą prawną przedsiębiorstw w zakresie transportu, spedycji oraz logistyki. Posiada doświadczenie w obsłudze przewoźników oraz podmiotów zajmujących się logistyką i spedycją. Doradza także przedsiębiorcom korzystającym z usług przewoźników i innych podmiotów z branży. Ekspert, z-ca redaktora naczelnego i Project Manager portalu www.PrawoiLogistyka.pl. Wykładowca w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu. Wieloletni pracownik Instytutu Logistyki i Magazynowania. Szkoleniowiec, który biegle posługuje się językiem angielskim. Jako zwolennik nowoczesnych rozwiązań, współtwórca projektu iRadcowie w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu. Prywatnie miłośnik podróży.    

 

MAURYCY KIERUJ


    • Radca prawny, absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych z zakresu controllingu; wykładowca na Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu. Obecnie od kilku lat współpracuje przy obsłudze prawnej dużej międzynarodowej spółki spedycyjnej doradzając przy zawieraniu umów i wspierając w obsłudze reklamacji i sporach sądowych. Biegle posługuje się językiem angielskim.

 

Cena:

zgłoszenie do 09.10.2017 - 970 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 10.10.2017 - 1 270 PLN + 23% VAT

Informacje dodatkowe:

CENA ZAWIERA:

  •     uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby,
  •     materiały szkoleniowe, certyfikat
  •     obiad, poczęstunek podczas przerw

    * cena nie zawiera noclegu, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT

Zaufali nam

Kontakt

Langas Group
ul. Piękna 11/6, 00-549 Warszawa
tel: + 48 (22) 696 80 20 | fax: + 48 (22) 826 85 05
e-mail: langas@langas.pl | NIP: 532-159-55-77

Dojazd

Obsługiwane płatności


szkolenia dla firm / szkolenia warszawa / szkolenia dla firm warszawa / szkolenia menedżerskie / szkolenia sprzedażowe / szkolenia finanse / szkolenia logistyka / szkolenia prawo / szkolenia przywództwo / szkolenia biznesowe / szkolenia compliance

Developed by OS3 multimedia

© 1997-2015 Langas Group Wszystkie prawa zastrzeżone