Produkcja/LogistykaSzkolenia w fabrykach
Hoshin Kanri i Problem Solving w Praktyce
Jak poprawić strategiczne wyniki firmy zgodnie z metodą Toyoty?
17-18.06.2017
Sopot, Hotel Haffner****, ul. Haffnera 59
Korzyści:
W lipcu 1965 roku, firma Bridgestone Tire Co. opublikowała raport przedstawiający sposoby zarządzania stosowane przez zwycięzców nagrody Deminga w zakresie planowania. Nadano im oficjalną nazwę hoshin kanri.
Do 1975 roku, podejście Hoshin Kanri stało się szeroko akceptowane w Japonii. Pierwsze sympozjum na temat Hoshin Kanri odbyło się w Japonii w roku 1981. Od tego czasu ta metoda zarządzania wywodząca się z Japonii zdobyła niezwykłą popularność i cieszy się do dzisiaj zainteresowaniem menadżerów z całego świata
Hoshin Kanri (hoshin) traktowane jest jako system wzmacniający ogólną zdolność organizacji i skupienie całej zdolności przedsiębiorstwa na poprawie funkcjonowania.
Połączenie Hoshin Kanri jako metody zarządzania strategicznego i Lean Management, bazując na przekazach dotyczących studiów przypadku firmy Toyota pozwala na osiągnięcie ponadnormatywnej poprawy wyników w przedsiębiorstwie.
Japońskie metody zarządzania są obecnie wykorzystywane przez najlepsze europejskie i amerykańskie firmy. Dzięki wdrożonym systemom koszty całości firmy obniżają się średnio o 30-50%, czas produkcji/realizacji danego zamówienia o 90%, przy równoczesnej radykalnej poprawie zadowolenia klienta oraz załogi. To są rzeczywiste, rewolucyjne i sprawdzone wyniki.
Zapisz się na szkolenia a otrzymasz:
- praktyczne informacje jak uzgadniać cele dla każdego poziomu organizacji,
- przykłady narzędzi i rozwiązań w zakresie dążenia do doskonałości operacyjnej Twojej firmy,
- praktyczne umiejętności z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w oparciu o kartę A3,
- wskazania i indywidualne zalecenia dotyczące poszukiwania przyczyn źródłowych problemów w Twojej firmie,
- unikalną wiedzę dotyczącą nowego spojrzenia na procesy biznesowe.
Zapraszam do rezerwacji miejsc,
Jan M. Janiszewski
Project Manager
tel.: 22 696 80 22
j.janiszewski@langas.pl
Program:
Dzień I - 17.07.2017
9.30 Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
10.00 Rozpoczęcie szkolenia
7 KROKÓW DO TRWAŁEGO ROZWIĄZANIA PROBLEMU
Jak przedstawić kluczowe problemy problem w standardowy sposób na jednej stronie arkusza o formacie A3?
- 1. Jak zdefiniować istotne problemy biznesowe?
- 2. Gemba – empiryczne potwierdzenie stanu obecnego
- 3. Cel – co chcemy osiągnąć w sposób mierzalny
- 4. Identyfikacja przyczyn źródłowych problemu
- 5. Identyfikacja działań adresowanych do przyczyn źródłowych - “leczenie” przyczynowe, a nie objawowe
- 6. Wdrożenie wybranych rozwiązań
- 7. Zapewnienie trwałości poprawy
ZARZĄDZANIE FIRMĄ PRZY POMOCY KARTY A3
Projektowanie i opracowanie konkretnych rozwiązań zgodnie z metodologią Toyoty
- Gemba – informacje o problemie
• Ćwiczenie z mapowania procesu
- Cel – definicja celu głównego oraz celów wspomagających
- Identyfikacja przyczyn źródłowych problemu
• Ćwiczenia z metod dochodzenia do przyczyn źródłowych problemu
- Identyfikacja działań eliminujących przyczyny źródłowe problemu
• Ćwiczenia z kreatywnego poszukiwania rozwiązań
- Wybór i plan wdrożenia rozwiązań
- Potwierdzenie skuteczności wdrożonych rozwiązań, utrzymanie i dalsza poprawa
16.30 Zakończenie szkolenia
Każdy z uczestników reprezentujących daną firmę może przygotować 3 lub 4 przykłady procesów, które będą analizowane. Proces powinien być spisany w formie podpunktów wraz z określeniem odpowiedzialnego za ten proces (np. osoba, komórka, dział itd.)
Dzień II - 18.07.2017
8.30 Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
09.00 Rozpoczęcie szkolenia
HOSHIN KANRI: KOORDYNACJA WIZJI, CELÓW I PLANÓW CIĄGŁEGO DOSKONALENIA
Jak skutecznie zarządzać kierunkiem rozwoju w pionie i w poziomie?
- Jak przebiega proces hoshin kanri?
- Od wizji długoterminowej do średnioterminowych planów
- Dlaczego warto uzgadniać cele dla każdego poziomu organizacji?
- Jak osiągnąć samowystarczalność na drodze wewnętrznego benchmarkingu?
- Jak skutecznie inspirować innowacyjne myślenie wśród pracowników?
- Jak osiągnąć zaangażowanie grup roboczych w przekształcanie celów powstałych u góry organizacji na konkretne działania?
- Hoshin kanri a system motywacyjny
KAIZEN MENEDŻERSKI
Hoshin kanri, a cykl PDCA – planowanie rozwoju biznesu poprzez doskonalenie zarządzania
- Systematyczne planowanie długoterminowych wskaźników
- Codzienne monitorowanie kluczowych wskaźników operacyjnych, reagowanie na pojawiające się problemy i ciągłe doskonalenie
- Systemu zarządzania wspomagający wdrożenie strategii
- Statystyczne sterowanie procesami
13.50 - 14.30 PYTANIA I INDYWIDUALNE KONSULTACJE Z EKSPERTEM
14.30 –15.30 Lunch
Metody:
Warsztaty mają charakter interaktywny z wykorzystaniem m.in. pracy w grupach, dyskusji moderowanych, mini-wykładów, prezentacji. Zaprezentowane będą przykłady z rzeczywistych firm funkcjonujących na rynku polskim oraz japońskim.
Warsztaty są skierowane do:
- właścicieli firm, menadżerów i osób zarządzających firmami
- osób pełniących rolę związaną z optymalizacją procesów biznesowych w bankach, towarzystwach ubezpieczeń, instytucjach publicznych, przedsiębiorstwach produkcyjnych, usługowych, logistycznych,
- managerów chcących uzupełnić swój warsztat metodologiczny,
- kierowników administracji, kierowników logistyki, kierowników produkcji,
- oraz tych wszystkich osób, chcących skutecznie usprawnić procesy w swoim miejscu pracy.
OPINIE UCZESTNIKÓW Z POPRZEDNICH EDYCJI SZKOLEŃ I KONFERENCJI LANGAS GROUP Z ZAKRESU LEAN MANAGEMENT
"Świetna okazja do wymiany praktyk i doświadczeń pomiędzy uczestnikami konferencji z zakresu lean oraz do podejrzenia jak to robią najlepsi na rynku" Grzegorz Stojanowski, Kierownik Produkcji, KIRCHHOFF Polska Sp. z o.o.
"Intensywne" Karol Niedziałkowski, Koordynator Utrzymania Ruchu, MICHELIN Polska SA.
„Bardzo inspirujące spotkanie, podsuwające wiele praktycznych rozwiązań” Zbigniew Ciepluch, Kierownik wydziału produkcji, JKT Sp. z o. o.
SZKOLENIE WEWNĘTRZNE
Z przyjemnością zorganizujemy szkolenie w wersji zamkniętej. Będzie to specjalnie dedykowany projekt, dostosowany do Państwa potrzeb, dla dowolnej liczby pracowników z Państwa firmy. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani projektem wewnętrznym z tej lub innej tematyki, zapraszamy do kontaktu: szkolenia@langas.pl
Eksperci:
Marek Jagielski
![]() |
|
Cena:
zgłoszenie do 20.05.2017 - 1 570 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 21.05.2017 - 1 870 PLN + 23% VAT
Informacje dodatkowe:
Cena zawiera:
- uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby,
- materiały szkoleniowe, certyfikat
- obiady, poczęstunek podczas przerw
* cena nie zawiera noclegu, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT
Noclegi w Hotelu Haffner****, ul. Haffner 59
dopłata za osobę do jednego noclegu ze śniadaniem, w pokoju:
2-osobowym 295 PLN netto + 23% VAT
1-osobowym 540 PLN netto + 23% VAT
(wskaż w formularzu terminy noclegów)
Ilość miejsc w promocji ograniczona.
*Uwaga w ofercie „2 za 1” rabaty się nie sumują, obowiązuje cena 1870 PLN netto, promocja obowiązuje do wyczerpania miejsc, decyduje kolejność zgłoszeń.