Langas Group inspired to grow

Newsletter

Facebook

 

Biuro Zarządu i Prawo2za1Wizyty Benchmarkingowe

nowosć

Umowy Utrzymaniowe IT

Warsztaty dla praktyków z perspektywy zamawiającego

05.07.2017
Warszawa, ADN Centrum Konf., Atrium Tower Al. Jana Pawła II 25,9p.

Korzyści:

Szanowni Państwo

 „Negocjowanie, zawieranie, a często i tworzenie wszelkiego rodzaju umów IT skłania ich użytkowników do skracania procesów i korzystania z gotowych wzorów. Niejednokrotnie zdarza się, że sprawdzone wzory kryją w sobie kruczki, pułapki, które skutkują opóźnieniami w realizacji, nie wywiązywaniem się z warunków i postanowień, a co za tym idzie finansowymi konsekwencjami w projektach IT. Prawne zabezpieczanie umów IT to nie tylko wiedza dla prawników. Co prawda wymaga szerszego kontekstu ze względu na różnorodność i szczegółowość obszarów, ale praktycy IT znający realia współpracy ze swoimi kontrahentami zdają sobie sprawę, że dobra i rzetelna analiza zapisów wspiera techniczno-informatyczny przebieg projektu."

Marcin Serafin

Zapraszamy na praktyczny warsztat, do którego lista zagadnień została dobrana tak, aby objąć zakresem wszystkie najczęściej spotykane problemy prawne i biznesowe. Jeśli chcesz skutecznie zabezpieczyć się przed ryzykami prawnymi i projektowymi
w większości umów IT zapisz się na szkolenie.

W przypadku jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z zespołem Langas Group pod numerem telefonu (22) 696 80 20 lub za pomocą poczty elektronicznej: szkolenia@langas.pl

Zapraszam do rezerwacji miejsc,

Anna Chmielewska
Kierownik Projektu
a.chmielewska@langas.pl

Program:

PROGRAM – 5 Lipca 2017

9.00- 9.30 Rejestracja i powitalna kawa
9.30 Rozpoczęcie szkolenia

ZAKRES PRAC

  • Klauzule określające zakres usług: utrzymanie, serwis, maintenance, help desk, onsite support, upgrade/update oprogramowania
  • Klauzule określające usługi dodatkowe: administrowanie, autoryzacja zmian, repozytorium kodów, zarządzanie hardware/środowiskami
  • Klauzule przejęcia w utrzymanie i klauzule czynności inicjujące współpracę

PARAMETRY WYKONANIA UMOWY

  • Definicje różnych parametrów jakości oprogramowania (dostępność, wydajność, niezawodność, etc.) oraz usług (czasy reakcji, diagnozy, obejścia, naprawy)
  • Pułapki w definiowaniu klauzul określających KPI, SLA, OLA, etc.
  • Klauzule odpowiedzialności Wykonawcy a odpowiedzialność osób trzecich (producenta oprogramowania, innych dostawców)
  • Klauzule opisujące zasady raportowania i odbiorów 

WYNAGRODZENIE

  • Klauzule wynagrodzenia: T&M, fixed price, successfee i ich konsekwencje prawne
  • Klauzule benchmarkingowe: benchmark rynkowy, i mechanizmy dostosowania wysokości wynagrodzenia
  • Mechanizmy indeksujące wynagrodzenie w oparciu o czynniki wewnętrzne i zewnętrzne
  • Obniżanie wynagrodzenia a kary umowne – porównanie klauzul i ich konsekwencji prawnych
  • Klauzule zatrzymywania części wynagrodzenia przez Zamawiającego   

KARY UMOWNE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  • Efektywne zastrzeganie kar umownych dla różnych typów usług
  • Mechanizmy motywujące i demotywujące do współpracy
  • Wysokość kar umownych i ograniczenia odpowiedzialności a standardy rynkowe
  • Najważniejsze problemy związane z dochodzeniem odpowiedzialności od dostawcy IT a klauzule kar umownych 

WYPOWIEDZENIE I EXIT PLAN

  • Klauzule wypowiedzenia: wypowiedzenie zwykłe, z winy dostawcy oraz przez dostawcę
  • Okresy wypowiedzenia, przyczyny wypowiedzenia i ograniczenia
  • Klauzule zakończenia współpracy: prawidłowe określenie obowiązków w ramach Exit Planu (transfer uprawnień, danych i wiedzy, licencje, sprzęt)
  • Wypowiedzenie ze skutkiem natychmiastowym a Exit Plan

INNE KWESTIE KLUCZOWE

  • Klauzule licencyjne i przeniesienia praw autorskich
  • Klauzule zdalne dostępu do poszczególnych środowisk i kwestie bezpieczeństwa informacji/ochrony danych osobowych
  • Klauzule zapewniające kontrolę personelu wykonawcy
  • Klauzule opisujące zasady prowadzenia małego rozwoju

16.30 Zakończenie szkolenia

Metody:

Szkolenie realizowane w formie warsztatowej – zamiast prezentacji uczestnicy biorą udział w przygotowaniu zmian do umowy/dokumentu przygotowanego przez drugą stronę, zawierającego szereg pułapek i niespójności. W trakcie zajęć uczestnicy zarówno będą formułować poszczególne zapisy do umów, jak i na bieżąco będą uczestniczyć  w negocjowaniu poszczególnych zapisów.

Szkolenie skierowane do:

  • pracowników działów odpowiedzialnych za IT
  • (dyrektorów i menedżerów odpowiedzialnych za IT,
  • Project Managerów, osób uczestniczących)
  • pracowników działów zakupów i kontrolingu odpowiedzialnych za obszar IT
  • pracowników działów bezpieczeństwa teleinformatycznego i ochrony informacji
  • prawników wewnętrznych oraz zewnętrznych biorący udział w przygotowaniu, negocjowaniu lub opiniowaniu umów IT
  • konsultantów uczestniczących w projektach IT

Uwaga: uczestnicy warsztatów powinni mieć przynajmniej podstawowe doświadczenie dotyczące projektów IT.

SZKOLENIE  WEWNĘTRZNE

Z przyjemnością zorganizujemy szkolenie w wersji zamkniętej.  Będzie to specjalnie dedykowany projekt, dostosowany do Państwa potrzeb, dla dowolnej liczby pracowników  z Państwa firmy. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani projektem wewnętrznym z tej lub innej tematyki, zapraszamy do kontaktu: szkolenia@langas.pl

Eksperci:

Marcin Serafin

 


      • Ekspert specjalizujący się w prawie kontraktów technologicznych oraz prawie telekomunikacyjnym. Partner w Kancelarii Maruta Wachta – zwycięzcy rankingu kancelarii prawnych Rzeczpospolita za rok 2016 w kategorii Technologie Media Telekomunikacja oraz  rekomendowanej kancelarii w kategorii Prawo własności intelektualnej, przemysłowej oraz autorskie.
      • W ciągu ostatnich 10 lat zrealizował ponad 100 projektów technologicznych dla największych polskich i międzynarodowych firm ze wszystkich sektorów gospodarki. W latach 2013-2014 menedżer ds. strategicznych w Google, gdzie odpowiadał za działania regulacyjno-legislacyjne w Europie Środkowo-Wschodniej. Wykładowca i trener na uczelniach wyższych (UW, SGH, UJ) oraz na szkoleniach prywatnych.

 

Cena:

zgłoszenie do 20.06.2017 - 970 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 21.06.2017 - 1370 PLN + 23% VAT

Informacje dodatkowe:

CENA ZAWIERA:

  • uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby,
  • materiały szkoleniowe, certyfikat
  • obiady, poczęstunek podczas przerw

*Cena nie zawiera noclegów, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT

*Uwaga w ofercie „2 za 1” rabaty się nie sumują, obowiązuje cena 1370 PLN netto, promocja obowiązuje do wyczerpania miejsc, decyduje kolejność zgłoszeń.

Zaufali nam

Kontakt

Langas Group
ul. Piękna 11/6, 00-549 Warszawa
tel: + 48 (22) 696 80 20 | fax: + 48 (22) 826 85 05
e-mail: langas@langas.pl | NIP: 532-159-55-77

Dojazd

Obsługiwane płatności


szkolenia dla firm / szkolenia warszawa / szkolenia dla firm warszawa / szkolenia menedżerskie / szkolenia sprzedażowe / szkolenia finanse / szkolenia logistyka / szkolenia prawo / szkolenia przywództwo / szkolenia biznesowe / szkolenia compliance

Developed by OS3 multimedia

© 1997-2015 Langas Group Wszystkie prawa zastrzeżone