Langas Group inspired to grow

Newsletter

Facebook

 

Biuro Zarządu i Prawo

nowosć

Akademia Biura Zarządu i Rady Nadzorczej

Certyfikowany Ekspert Obsługi Organów Spółki

26-27.03.2018
Kraków, Hotel Andels****, ul. Pawia 3

Korzyści:

Szanowni Państwo,

Sprawność organizacji biura obsługi władz spółki wpływa na szybkość, przejrzystość i spójność działania zarządu oraz rady nadzorczej. Najnowsze regulacje prawne, jak również doskonalenie procesów wewnątrz organizacji przynosi wiele możliwości i zarazem wątpliwości, w jakim kierunku rozwijać pracę biura zarządu.

Zapraszamy do udziału w Akademii Biura Zarządu i Rady Nadzorczej –  zaawansowanym seminarium skierowanym przede wszystkim do menedżerów departamentów obsługi, organizacji, nadzoru, biur prawnych, w trakcie którego zostaną poruszone najbardziej aktualne problemy  i rozwiązania dyktowane najnowszymi przepisami, orzecznictwem, dobrymi przykładami rynkowymi w zakresie usprawnień wewnętrznego funkcjonowania spółek.

Poznaj i wdrażaj najskuteczniejsze i najnowsze praktyki obsługi organów:

  • Analizy  najefektywniejszych doświadczeń z polskiego rynku gospodarczego w obszarze organizacji procesów wewnętrzno-prawnych w spółce
  • Wykorzystanie pozakodeksowych metod postępowania i rozwijania sprawniejszej organizacji pracy biura obsługi władz spółki
  • Zwiększenie rzetelności stosowanych narzędzi prawnych i wzmocnienie standardów organizacji pracy biura zarządu i rady nadzorczej

Zapraszam do rezerwacji miejsc,

Anna Chmielewska
Kierownik Projektu
a.chmielewska@langas.pl

Program:

Dzień I – 26 marca 2018 r., (poniedziałek)

Ekspert: mec. Monika Drab- Grotowska, radca prawny, praktyk prawa gospodarczego i procesów restrukturyzacji,  partner w Kancelarii prawnej Drab-Grotowska, Juszczyńska, Achler Sp. p.

09.30 Rejestracja; powitalna kawa
10.00 Rozpoczęcie  zajęć


BIURO ZARZĄDU I RN NA BIEŻĄCO – PRZEGLĄD ZMIAN PRAWNYCH 2017 R.
Nakreślenie kluczowych zmian  prawnych istotnych dla prowadzenia obsługi organów spółki kapitałowej

STATUT SPÓŁKI/UMOWA SPÓŁKI
Narzędzia regulujące i optymalizujące zasady funkcjonowania i zakres działań uczestników wewnętrznej współpracy

  • Przepisy bezwzględnie obowiązujące, a zapisy specyficzne dla danej spółki; wymogi KSH
  • Wprowadzanie zmian do aktu założycielskiego – tryby i procedury postępowania
  • Zapisy istotne z punktu widzenia relacji wewnętrznych pomiędzy organami
  • Władze spółki – jakie regulacje są niezbędne ,a jakie ułatwiają funkcjonowanie organów: zarządu, rady nadzorczej, ZW/WZA?
  • Wprowadzanie zmian umowie/statucie – możliwości wprowadzania zmian i skutki dokonanych modyfikacji
  • Jakie zapisy w umowie spółki mogą  „zagrażać ” lub ograniczać  jej sprawne  funkcjonowanie?
  • Jakiego rodzaju zmiany warto wdrażać i w jakich sytuacjach?
    •  CASE STUDY: Analiza kluczowych zapisów w umowach/statutach spółek z o.o. i akcyjnych
    •  CASE STUDY: Wprowadzanie zmian do umowy/statutu -przykłady, analiza najważniejszych orzeczeń sądowych

KLAUZULE  ZABEZPIECZANIA  KONTRAKTÓW - BIURO ZARZĄDU NA STRAŻY BEZPIECZEŃSTWA UMÓW
Jak tworzyć zapisy zabezpieczające wykonanie umowy?

  • Klauzule  dotyczące zabezpieczenie  wykonania umów
  • Klauzule dotyczące zabezpieczeń: rodzaje, formułowanie, wprowadzanie zmian do umów
  • Klauzule bezpieczeństwa – ograniczenie i wyłączenie odpowiedzialności, wyłączność, kontrola zakładu kontrahenta
  • Klauzule poufności
  • Wprowadzanie nowych klauzul uzależnionych od celów głównych i pośrednich transakcji
  • Klauzule dotyczące nadzoru nad procesem wykonywania umowy
  • Klauzule dotyczące  wprowadzania  zmian  do  umów  wykonywanych
  • Jakie są regulacje prawne dotyczące wprowadzaniu zmian?
  • Kiedy przeprowadza się uzdrawianie umów?
  • Aneksowanie w umowach
  • Klauzule dotyczące  rozwiązywania umów i dochodzenia roszczeń

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH DLA BIURA ZARZĄDU I RADY NADZORCZEJ NA NOWYCH ZASADACH
Praktyczne aspekty RODO w Biurze Zarządu i Rady Nadzorczej

  • Zakres obowiązywania i konsekwencje wynikające z uchwalenia Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
  • Przyszłość ustawy o ochronie danych osobowych w kontekście uchwalenia RODO
  • Legalność przetwarzania danych osobowych – przesłanki
  • Klauzula zgody, szczegółowe regulacje dotyczące zgód
  • Zabezpieczenia organizacyjne
  • Odpowiedzialność prawna i sankcje

STOSOWANIE PRZEPISÓW PRZECIWDZIAŁANIA MOBBINGOWI W SPÓŁCE
Jak skonstruować,  wdrożyć i stosować  procedurę przeciwdziałania mobbingowi w  całej organizacji?

  • Znaczenie procedury pod kątem prawnym
  • Jak konstruować treści procedury dotyczącej przeciwdziałania mobbingowi?

16.00 zakończenie I dnia zajęć

Dzień II – 27 marca 2018 r., (wtorek)

Ekspert: dr Tomasz Niepytalski, ekspert w zakresie prawa handlowego i gospodarczego. Konsultant w Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych sp.k Doktor nauk prawnych

08.30 Rejestracja; powitalna kawa
9.00 Rozpoczęcie  zajęć


KŁOPOTLIWE  I SPORNE KWESTIE ORGANIZACJI PROCESU UPRAWNIEŃ  W SPÓŁKACH - PEŁNOMOCNICTWA I PROKURA
Reprezentacja spółki i działanie w jej imieniu

  • Kto i w jakim zakresie jest uprawniony do reprezentowania interesów spółki?
  • Reprezentacja w ramach układów holdingowych
  • Case study: skutki błędnie udzielonych pełnomocnictw
  • Umowy z członkami zarządu
  • W jaki sposób członkowie zarządu reprezentują spółkę i jak korzystają z pełnomocnictw?
  • Co może pełnomocnik? A co może prokurent?
  • Przekroczenie granic umocowania przez pełnomocnika i prokurenta
  • Case study: w jakich przypadkach i dlaczego umowa z kontrahentem podpisana przez prokurenta spółki jest wiążąca, a w jakich nie?
  • W jaki sposób odwołać pełnomocnika oraz inne uregulowania związane z wygaśnięciem pełnomocnictw?
  • Case study: System pełnomocnictw na przykładzie spółki x

REGULAMINY W SPÓŁCE
Usprawnianie wewnętrznej organizacji spółki poprzez stosowanie funkcjonalnych zapisów w regulaminach organów spółki

  • Znaczenie regulaminów – ujęcie prawne i organizacyjne
  • Czy warto czy też  trzeba tworzyć regulaminy?
  • Czym są regulaminy i jaka jest ich rola?
  • Przygotowanie i uchwalenie regulaminu
  • Jak wyglądają kwestie formalne związane z  przygotowaniem  i wdrożeniem  regulaminów?
  • Regulamin a statut/umowa spółki
  • W jaki sposób powinien być sformułowany regulamin Zarządu/Rady nadzorczej?
  • Kluczowe elementy regulaminów WZA/ZW – organizacja, przebieg, głosowanie
  • Regulaminy, a inne metody regulacji wewnętrznego funkcjonowania spółki (zarządzenia, rozporządzenia etc.)
  • Regulaminy organów, a problematyka Corporate Governance
    •    CASE STUDY:  Przykłady regulaminów, połączone z analizą błędów i poprawnych zapisów
    •    CASE STUDY:  Wprowadzanie  zmian  do regulaminów

ZAAWANSOWANE KWESTIE ORGANIZACJI POSIEDZEŃ ZARZĄDU I RADY NADZORCZEJ
Zwoływanie – organizacja – uczestnicy – prawidłowa dokumentacja procesu

  • Zwoływanie i organizacja posiedzeń zarządu i rady nadzorczej
  • Sposoby odbywania posiedzeń zarządu i rady nadzorczej
  • Droga elektroniczna zwołania posiedzeń  rady nadzorczej
  • Uczestnicy posiedzeń, goście podczas posiedzeń
  • Przebieg posiedzeń
  • Przykłady Regulaminów ułatwiające sprawne funkcjonowanie organów i zapobiegające powstawaniu konfliktów.
  • Case study:  „pułapki formalne decyzji podjętych na posiedzeniach  – jak ich uniknąć?”

16.00 zakończenie zajęć

Metody:

Szkolenie prowadzone w formie wykładów, dyskusji oraz analizy kazusów, przepisów prawa, orzecznictwa, ćwiczeń. Różnorodna forma zajęć, poparta szeroką praktyką ekspertów, w tym w zakresie obsługi władz spółek, przy wykorzystaniu najnowszych przepisów prawa ma pokazać szeroki zakres rozwiązań, których wdrożenie gwarantuje optymalizację w zakresie prowadzenia biura zarządu i rady nadzorczej.

Do udziału w szkoleniu zapraszamy:

  • Kierowników, Menedżerów Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
  • Kierowników działów Organizacyjno-Prawnych
  • Kierowników Biur Nadzoru Właścicielskiego
  • Kierowników w Biurach Obsługi Organów Spółki
  • Dyrektorów departamentów prawnych
  • Członków Zarządu, Członków Rad Nadzorczych
  • Dyrektorów ds. Relacji Inwestorskich

Eksperci:

mec. Monika Drab - Grotowska


    • Radca prawny, prowadzi własną kancelarię prawną. Posiada bogate doświadczenie w obsłudze prawnej firm, specjalizuje się w prawie pracy, prawie cywilnym oraz szeroko pojętym prawie gospodarczym; Wiedza merytoryczna poparta doświadczeniem sprawia, że jest wykładowcą, prelegentem na wielu konferencjach i szkoleniach;
    • Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując jako prawnik w Departamencie Domów Maklerskich Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, będąc zastępcą Dyrektora Zespołu Kontroli
      Wewnętrznej i Finansowej w Agencji Prywatyzacji; Zasiadała w radach nadzorczych spółek prawa handlowego, takich jak: „Daewoo Engineering & Construction Poland Sp. z o. o.", „Pilmet S.A.", „Huta Szkła Ujście S.A.", a także zarządzając spółką inwestycyjną.
    • Jest współautorką książki: „Papiery wartościowe i prawa pochodne - aspekty prawne i rachunkowe".

dr Tomasz Niepytalski


    • Ekspert w zakresie prawa handlowego i gospodarczego.  Konsultant w Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych sp.k Doktor nauk prawnych. Docent w Katedrze Administracji i Prawa Administracyjnego Akademii Leona Koźmińskiego.
    • Doradca, wykładowca na konferencjach i seminariach organizowanych m. in. przez: ALK, SGH, UW, NIK, PAN, ARP S.A., ZUS, Paradyż S.A., Anwil S.A., Orlen S.A., IKEA, PwC, Kempii OY Finland, Hyundai Electronics, ITT FLYGT Aktiebolag.
    • Autor wielu publikacji, między innymi: Konsorcjum. Umowa o współpracy gospodarczej, Wydawnictwo Difin, 2011r. ,współautor: Windykacja należności ujęcie interdyscyplinarne pod Redakcją naukową Katarzyny Kreczmańskiej-Gigol i Aktywne zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstwa pod Redakcją naukową Katarzyny Kreczmańskiej-Gigol.
       

 

Cena:

zgłoszenie do 08.03.2018 - 1870 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 09.03.2018 - 2170 PLN + 23% VAT

Informacje dodatkowe:

CENA ZAWIERA:

  • uczestnictwo w  dwudniowym szkoleniu dla jednej osoby,
  • materiały szkoleniowe, certyfikat
  • obiady, poczęstunek podczas przerw
    *Cena nie zawiera noclegów, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT

 

Zaufali nam

Kontakt

Langas Group
ul. Piękna 11/6, 00-549 Warszawa
tel: + 48 (22) 696 80 20 | fax: + 48 (22) 826 85 05
e-mail: langas@langas.pl | NIP: 532-159-55-77

Dojazd

Obsługiwane płatności


szkolenia dla firm / szkolenia warszawa / szkolenia dla firm warszawa / szkolenia menedżerskie / szkolenia sprzedażowe / szkolenia finanse / szkolenia logistyka / szkolenia prawo / szkolenia przywództwo / szkolenia biznesowe / szkolenia compliance

Developed by OS3 multimedia

© 1997-2015 Langas Group Wszystkie prawa zastrzeżone