Langas Group inspired to grow

Newsletter

Facebook

 

Biuro Zarządu i PrawoPrawo

nowosć

CERTYFIKOWANY ASYSTENT ZARZĄDU I RADY NADZORCZEJ

Jak wspierać, zabezpieczać i ułatwiać pracę organów spółki?

19-20.05.2016
Kraków, Hotel Holiday Inn Kraków*****, ul. Wielopole 4

Korzyści:

Certyfikowane warsztaty dla Asystentów Zarządu i Rady Nadzorczej to zbiór najistotniejszej wiedzy prawno-organizacyjnej w obsłudze organów spółki. Podczas dwudniowych zajęć uczestnicy poznają nie tylko interpretacje zapisów, najnowsze orzecznictwo, ale prześledzą metody postępowania i stosowania skutecznych rozwiązań i procedur. Szczegółowa analiza procedur oraz dokumentacji pojawiającej się w obsłudze zarządu oraz rady nadzorczej ma stanowić wsparcie dla tworzenia bezpiecznego i funkcjonalnego wsparcia dla organów spółki.

12 KLUCZOWYCH BLOKÓW TEMATYCZNYCH W PRACY ASYSTENÓW:

  • Aktualne przepisy i regulacje prawne wytyczające prawidłowe działanie spółek
  • Struktura organizacyjna i prawna spółki
  • Współpraca z akcjonariuszami/wspólnikami spółki
  • Przygotowanie i obsługa posiedzeń zarządu/rady nadzorczej
  • Wsparcie w protokołowaniu przebiegu posiedzeń
  • Koordynacja postępowania kontraktowego
  • Obsługa dokumentacji spółki
  • Koordynacja obiegu dokumentów
  • Bezpieczeństwo dostępu do dokumentów spółki
  • Aktualizacje i zmiany w umowie/statucie spółki
  • Regulaminy – tworzenie i aktualizacja
  • Przechowywanie i archiwizowanie dokumentów spółki

Program:

DZIEŃ I – 19 maja 2016

09.00-09.30 rejestracja uczestników
09.30- rozpoczęcie zajęć

Ekspert: Romana Pietruk, trener prawa, ekspert w zakresie prawa gospodarczego, postępowania administracyjnego, bezpieczeństwa umów
i danych

ASYSTENCKI ZESTAW PRZEPISÓW PRAWNYCH REGULUJĄCYCH FUNKCJONOWANIE FIRMY
Jak stosować najnowsze regulacje i kluczowe przepisy w sprawniejszej obsłudze organów spółki?

  • Wrażliwe punkty obsługi zarządu – regulacje KSH, KC oraz innych ustaw – interpretacje, orzecznictwo
  • Praktyki prawno-formalne pozakodeksowe – jak usprawniać obsługę zarządu?
  • Obowiązki informacyjne spółki – czego należy przestrzegać, a co grozi w przypadku uchybień?
  • Informacje o spółce ujawniane na stronie internetowej
  • Zmiany w kapitale zakładowym
  • Case study: najnowsze orzecznictwo

ORIENTACJA W STRUKTURZE ORGANIZACYJNEJ I PRAWNEJ FIRMY ORAZ ZNAJOMOŚĆ UPRAWNIEŃ ORGANÓW SPÓŁKI
Jaka wiedza o funkcjonowaniu spółki usprawni realizację asystenckich zadań?

  • Jak zorganizowane są władze w różnych formach prawnych spółek?
  • Jakie są możliwe formy organizacji zarządów?
  • W jaki sposób powoływany jest zarząd?
  • W jakich sprawach zarząd podejmuje decyzje i jak przebiega ich realizacja?
  • W jakich sprawach zarząd reprezentuje interesy spółki?
  • Jak powoływani są pełnomocnicy zarządu?
  • Wygasanie mandatów, a odwołanie członka zarząd – procedury, pisma, uregulowania wewnętrzne
  • Rola rady nadzorczej
  • Uprawnienia rady nadzorczej oraz jej członkowie
  • Jakimi sprawami zajmuje się rada nadzorcza?
  • Jak przebiega proces powołania i odwołania członka rady nadzorczej?
  • Case study: Zarząd, a pełnomocnik zarządu
  • Case study: Uprawnienia, a działania rady nadzorczej w praktyce
  • Case study: Wyjątkowe formy funkcjonowania zarządu i rady nadzorczej

ASYSTENT W BIURZE OBSŁUGI ORGANÓW W KONTAKCIE ZE WSPÓLNIKAMI/AKCJONARIUSZAMI
Jak z poziomu biura obsługi organów współpracować ze wspólnikami/akcjonariuszami?

  • Wspólnicy spółki z o.o., akcjonariusze mniejszościowi vs większościowy w spółce akcyjnej
  • Jakie uprawnienia mają wspólnicy/akcjonariusze?
  • Czego mogą żądać ze strony biura obsługi organów?
  • Prawo indywidualnej kontroli spraw spółki przez wspólników/udziałowców, udział pośredników, a udostępnianie dokumentacji
  • W jakich sprawach spółki decyduje Walne Zgromadzenie/Zgromadzenie Wspólników?
  • Case study: Żądanie informacji i wyjaśnień przez Wspólników/Akcjonariuszy

PRZYGOTOWANIE I OBSŁUGA POSIEDZEŃ ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ
Jak zorganizować posiedzenia zgodnie z przepisami oraz wewnętrznymi uregulowaniami?

  • W jakich sprawach zwoływane są posiedzenia zarządu, rady nadzorczej, walnego zgromadzenia akcjonariuszy/zgromadzenia wspólników?
  • Jak wygląda proces organizacji posiedzenia?
  • Co należy przygotować do posiedzenia?
  • Jak przygotować projekt uchwały?
  • Jakie są różne zasady zwoływania posiedzeń? Jakie są pułapki tego procesu? Jakie są najlepsze rozwiązana w zakresie powiadamiania o posiedzeniu?
  • Porządek obrad – w jaki sposób powinno przebiegać posiedzenie?
  • Możliwe rodzaje głosowań oraz ich skutki
  • Case study: projekt uchwały
  • Case study: procedury przygotowania posiedzeń

ORGANIZACJA PROCESU PROTOKOŁOWANIA OBRAD ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ
Jak prowadzić zapis przebiegu posiedzenia?

  • Obligatoryjne elementy protokołu
  • Tworzenie protokołów
  • Udostępnianie protokółu, kto podpisuje
  • i przechowuje protokół?
  • Przechowywanie protokołów w księdze protokołów
  • Udostępnianie protokołów
  • Case study: Protokoły z posiedzeń

KOORDYNACJA POSTĘPOWANIE KONTRAKTOWEGO
Jak analizować zapisy umowne i koordynować proces kontraktowania?

  • Reprezentacja spółki, a powoływanie pełnomocników handlowych?
  • Udzielanie pełnomocnictw, czas ich trwania, skutki wygaśnięcia
  • Do czego może zostać uprawniony pełnomocnik w umowach handlowych?
  • Specyfika umów handlowych z udziałem członków zarządów i pełnomocników zarządów; kluczowe zapisy
  • Jakie zapisy zabezpieczają umowę i jak wyłapać niekorzystne dla spółki zapisy?
  • Case study: Odpowiedzialność pełnomocników, a przekroczenie uprawnień
  • Case study: Skutki błędów w umowach handlowych

DZIEŃ II – 20 maja 2016

STANDARDY OBSŁUGI, BUDOWANIE KOMPETENCJI DORADCZYCH, WSPARCIE WŁADZ SPÓŁKI W PODEJMOWANIU DECYZJI

Ekspert: Jacek Rozenek, ekspert leadership oraz zarządzania wrażeniem w relacjach biznesowych

08.30 Rejestracja, powitalna kawa i herbata
9.00 Rozpoczęcie zajęć

BUDOWANIE WYSOKICH STANDARDÓW OBSŁUGI WŁADZ SPÓŁKI
Profesjonalne kierowanie procesem zarządzania biurem

  • Oczekiwania zarządu/rady nadzorczej wobec jakości obsługi biura
  • Myślenie procesowe w obsłudze biura zarządu spółki
  • Zasady, normy, wartości w organizacji, a jej postrzeganie
  • Obsługa zarządu/rady nadzorczej, jako wsparcie kluczowego klienta wewnętrznego
  • Rozpoznawanie i zaspokajanie oczekiwań władz spółki

DOSKONALENIE STANDARDÓW W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA SOBĄ W CZASIE
Efektywna obsługa organów pod kątem kilku projektów

  • Oczekiwania organów spółki wobec multizadaniowości asystenta
  • Efektywne ułożenie struktury i wykorzystanie czasu pracy
  • Techniki pracy pod presją czasu

KOMPETENCJE DORADCZE ASYSTENT WOBEC NAJWYŻSZYCH WŁADZ SPÓŁKI
Asystent zarządu jako wsparcie w procesie podejmowania decyzji strategicznych

  • Zrozumienie perspektywy drugiej strony
  • Tworzenie zaangażowania
  • Tworzenie nowego punktu widzenia i wizji stanu docelowego
  • Technika zobowiązania – ustalenie dalszych działań wobec danej sytuacji, problemu

PRZYGOTOWANIE PREZENTACJI NA WYSTĄPIENIE PRZEŁOŻONEGO
Techniki tworzenia efektywnej, ciekawej i realizującej cele wystąpienia profesjonalnej prezentacji?

  • Jak zbudować efektywną prezentację?
  • Jakie informacje i w jaki sposób zebrać, aby przygotować prezentację?
  • Założenia merytoryczne prezentacji – czyli jakie są cele ogólne i szczegółowe?
  • Praktyczne przygotowanie planu. Charakterystyka elementów składowych – czas, układ merytoryczny
  • Przygotowanie i konstrukcja materiałów sprzyjających realizacji celów
  • Przygotowanie miejsca prezentacji
  • Prezentacja w ostatniej chwili ( praktyczne rady)

PRZYGOTOWANIE SPOTKAŃ I ZEBRAŃ - ZAAWANSOWANE TECHNIKI KOMUNIKACYJNE
Zarządzanie procesem przygotowania, prowadzenia i zamykania spotkań, zebrań, narad.

  • Przygotowanie spotkania na zlecenie przełożonego
  • Ustalenie porządku obrad
  • Komunikacja celów spotkania i rezultatów
  • Rozpoczęcie spotkania i komunikacja oczekiwań
  • Stawianie konstruktywnych pytań
  • Prezentowanie możliwy rozwiązań – język otwartości i budowania przestrzeni dla drugiej strony
  • Przedstawianie rekomendacji
  • Techniki odpowiadania na zastrzeżenia
  • Zamknięcie zebrania, podsumowanie wyników i rozwiązań oraz ustalenie planu działania
  • Działania zamykające i inicjujące pracę po spotkaniu.

16.00 Zakończenie zajęć

Metody:

Szkolenie ma formę warsztatów, podczas których omówione zostaną kluczowe zapisy prawne, regulacje wewnętrzne wpływające na praktykę funkcjonowania spółek.

DO UDZIAŁU W SZKOLENIU ZAPRASZAMY:

- Praktyczne przykłady z działalności polskich spółek
- Metody wewnętrznej organizacji działania spółki
- Analiza dokumentów i zapisów prawnych
- Dobre praktyki w zakresie zabezpieczania procesów i dokumentów
- Tworzenie procedur i usprawnień

Opinie uczestników naszych szkoleń dla Asystentów Zarządów:

"Szkolenie oceniam na celujący - bardzo precyzyjnie omówione zagadnienia i poparte przykładami - swobodna, miła relacja między trenerem a słuchaczem, dyskusje, które były podjęte z całą grupą szkoleniową - pomogły nam rozwiązać nasze wątpliwości" - Elżbieta Pudełek, MEDANA PHARMA SA

"Bardzo kompetentne, przydatne do wykonywanej pracy" - Magdalena Wolff, Grupa OŻARÓW SA

"Profesjonalna organizacja, dobre przygotowanie merytoryczne" - Paulina Berger - Czyż, ENEA S.A.

"Bardzo rzeczowe i przydatne. POLECAM" - Natalia Wieliczko, HANDLOWY - LEASING Sp. z o.o.

"Profesjonalni, sympatyczni prowadzący. Duża merytoryczność w przystępnej formie. Dobra atmosfera szkolenia." - Nina Górka, Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo - Inżynieryjnego S.A.

„Oceniam szkolenie bardzo dobrze, głównie ze względu na profesjonalizm ekspertów, ich otwartość i komunikatywność, każdy w swoim zakresie byli naprawdę bardzo dobrzy” – Ewa Skura, KGHM Polska Miedź

Eksperci:

Jacek Rozenek


  • Osobisty trener i coach najtęższych głów biznesu, nazywany trenerem nowej generacji
  • Prowadzi szkolenia z zakresu: zarządzania zespołem, technik wpływu, technik antymanipulacyjnych, wystąpień publicznych i zaawansowanych technik zarządzania wrażeniem w relacjach biznesowych
  • W swojej karierze przeszedł wszystkie szczeble zarządzania – od specjalisty do dyrektora generalnego;
  • Specjalizuje się w projektowaniu procesów biznesowych podnoszących efektywność organizacji nawet do 400%
  • Instruktor II st. Wschodnich Sztuk Walki
  • Wykłada w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. Stworzył program szkolenia i coachingu „Technika Wpływu” dla polityków
  • Reżyser dubbingu, współpracował z 20Th' Century Fox w Los Angeles i Lucas Film w San Francisco

 

Romana Pietruk


    • Prawnik z ponad 10 - letnim doświadczeniem, członek zarządu spółki doradczej w obszarze przedsiębiorczości i obsługi spółek kapitałowych.
    • Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne UE, absolwentka studiów podyplomowych Prawo Rosyjskiej Federacji.
    • Specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.

 

Cena:

zgłoszenie do 04.05.2016 - 1670 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 05.05.2016 - 2070 PLN + 23% VAT

Informacje dodatkowe:

Cena zawiera:

  • uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby, materiały szkoleniowe, certyfikat
  • obiady, poczęstunek podczas przerw
    *cena nie zawiera noclegu
Zaufali nam

Kontakt

Langas Group
ul. Piękna 11/6, 00-549 Warszawa
tel: + 48 (22) 696 80 20 | fax: + 48 (22) 826 85 05
e-mail: langas@langas.pl | NIP: 532-159-55-77

Dojazd

Obsługiwane płatności


szkolenia dla firm / szkolenia warszawa / szkolenia dla firm warszawa / szkolenia menedżerskie / szkolenia sprzedażowe / szkolenia finanse / szkolenia logistyka / szkolenia prawo / szkolenia przywództwo / szkolenia biznesowe / szkolenia compliance

Developed by OS3 multimedia

© 1997-2015 Langas Group Wszystkie prawa zastrzeżone