Langas Group inspired to grow

Newsletter

Facebook

 

MenedżerskieMarketing

Design Thinking

Wdrażanie - przygotowywanie moderatorów - tworzenie grup projektowych - poziom mentalny lidera DT - korzystanie w pełni z DT

21-22.03.2018
Warszawa, Conference Center at The Tides, ul. Wioślarska 8

Korzyści:

„Ponad 60% CEO stawia myślenie  w kategoriach innowacji na liście najbardziej pożądanych kompetencji w 10-letniej perspektywie biznesowej… badania mówią że 30% najbardziej kreatywnych ludzi generuje dla swoich firm 50% dochodów. Sukcesy wielu firm pokazują, że wdrożenie idei „Designe Thinking” nie tylko daje szansę na rozwój w nowym kierunku, generuje wzrost finansowy, ale że zwycięstwo możliwe jest w każdej gałęzi gospodarki. To właśnie wykorzystanie „Design Thinking” łączy takich potentatów jak: Google, Virgin, Tesla, LinkedIn, Lego. Dzięki kulturze opartej na innowacji:

  • Richard Branson pokazał na przykładzie firmy Virgin, jak ogromna i warta ponad 3 miliardy dolarów firma potrafi odnawiać swój potencjał poprzez wydzielanie spółek zależnych, gdzie każda jest unikalna i szczególna.
  • Firma Lego stworzyła formułę, która zakładała, że użytkownicy mogą tworzyć unikalne projekty z uniwersalnych składników.
  • AMD (Advanced Micro-Devices)  biła rekordy w szybkości produkcji procesorów. Pod względem osiąganych wyników i cen firma stała się jedną z najbardziej szanowanych marek.
  • W Club Med kładziono nacisk, aby mimo procesów standaryzacji i globalizacji goście przeżywali podróże w niepowtarzalnej atmosferze.

To tylko małe elementy sukcesu największych marek świata, ale wykorzystanie „Design Thinking” pozwala im się utrzymać w czołówce najlepszych na świecie. Chcesz lepiej zrozumieć swoich klientów i użytkowników? Tworzyć projekty, procesy, usługi, które będą uwielbiane? Wprowadzić nową kulturę współpracy w firmie? Rozwinąć nowe podejście do innowacji? Zastosuj Design Thinking!  Pewnie już nie raz to słyszałeś, czytałeś, widziałeś, bo liczba wzmianek o DT rośnie w niesamowitym tempie. Design Thinking - to podejście, mimo, że już od wielu lat znane, przeżywa ostatnio prawdziwy boom. Dobrze zastosowane i wdrożone, przynosi niesamowicie pozytywne efekty w organizacjach. Ale jak je wdrożyć tak, żeby nie było tylko sezonową modą? Co zrobić, by nie trafiło do szafy z napisem „całkiem fajne, ale u nas w firmie się tego nie da zastosować”?  Jakich narzędzi używać i jak je stosować, żeby Design Thinking stało się niezbędnym, przydatnym i efektywnym podejściem do rozwiązywania problemów w Twojej firmie, tworzenia nowych projektów, usług, procesów?

Skorzystaj z wiedzy najbardziej kreatywnego eksperta w Polsce dr Pawła Fortuny oraz Edyty Paul jednej z najbardziej doświadczonych ekspertów w zakresie Design Thinking w Polsce! Uwolnij kreatywny potencjał Twojej firmy.

Program:

Dzień I – 21 marca 2018 r.


MENTALNOŚĆ LIDERA DESIGN THINKING, POBUDZNIE POTENCJAŁU  ZESPOŁU, KSZTAŁTOWANIE POSTAW LUDZI WOBEC INNOWACJI, LIDER W MODELU DESIGN THINKING ekspert: dr Paweł Fortuna


9.30-10.00 Rejestracja i powitalna kawa


10.00
Rozpoczęcie szkolenia


„CREATIVE DESIGN THINKING”  –
Dlaczego  najlepsze efekty  zaczynają osiągać  firmy i liderzy wspierający kulturę innowacji?

  • Jak zmieniają się wymagania rynku na przestrzeni  lat?
  • Niespodziewane trendy i globalne przyspieszenie?
  • Jak wyłaniają się nowi liderzy?
  • Jak małe innowacje  stają  się przyczyną wielkiego sukcesu całej organizacji?
  • Nowe pokolenia jako wyzwanie dla innowacyjności menedżerów.


TRANSFER PRZEZ ANALOGIĘ JAKO NARZĘDZIE „DESIGN THINKING”
Na czym polega myślenie przez analogie i jakie są jego zasady?

  • Metafora, a analogia – podobieństwa i różnice
  • Jak dobierać nośne metafory? Skąd brać trafne analogie?
  • Siła analogii w komunikacji wewnętrznej – przykład TUiR Allianz
  • Zasady (ekologia) stosowania metafor i analogii w praktyce biznesowej.


POBUDZANIE  POTENCJAŁU INNOWACJI W ZESPOLE/ORGANIZACJI
Jak wyzwolić zdolności twórcze w organizacji i budować wytrwałość w ich osiąganiu i pomnażaniu?

  • Psychologiczny model kształtowania intencji działań innowacyjnych
  • Konieczność odrębnego opracowania oddziaływania na postawy pracowników, normy i spostrzeganie trudności /wykonalności zadania
  • Wykorzystanie analogii do wdrażania modelu w życie
  • Projektowanie zmian w firmie z wykorzystaniem transferu przez analogię
  • Wykorzystanie analogii w procesie rozwiązywania problemów


KSZTAŁTOWANIE POZYTYWNYCH POSTAW PRACOWNIKÓW WOBEC INNOWACYJNOŚCI
Jak tworzyć modę na innowacyjność?

  • Jak przełamywać sztywność myślenia i stereotypowe spostrzeganie sytuacji?
  • Jak dostrzec walory pozornie zbędnych i nieadekwatnych elementów, cech, ludzi i zadań?
  • Od myślenia jednowymiarowego do wielowymiarowego
  • Dokładność, perfekcjonizm, a podejmowanie ryzyka


KSZTAŁTOWANIE  NORMY INNOWACYJNOŚCI/MODY NA INNOWACYJNOŚĆ
Jak tworzyć, utrzymywać i odświeżać klimat kultury kreatywności?

  • Dlaczego i w jaki sposób wspierać proces grupowy w zespole, aby zwiększyć potencjał twórczy?
  • Co to są biznesowe „toksyny” i jak działają na każdym etapie realizacji planu?
  • Skąd pracownicy czerpią wzorce zachowań?
  • Norma formalna, a norma nieformalna – jak działać w różnych wariantach korelacji norm?
  • Jakie czynniki blokują wdrożenie mody na innowacyjność?
  • Jak sobie radzić z mechanizmami obronnymi i strategiami defensywnymi?

 

UŁATWIANIE GENEROWANIA POMYSŁÓW I WDRAŻANIA INNOWACJI W FIRMIE
Jak ułatwiać Pracownikom realizację postulatów innowacji?

  • Dlaczego pracownikom trzeba ułatwiać innowacyjność?
  • Co to jest transfer negatywny i jak wpływa na wdrażanie nowych nawyków?
  • Jak eliminować zjawisko „próżniactwa społecznego”?
  • Zarządzanie dynamiką komplementarności -  „Godzenie” różnorodnych postaw  
  • Jak wykorzystywać napięcie pomiędzy rolami zespołowymi?
  • Komunikacja konstruktywnego konfliktu – wymiana opinii i ocen w duchu „kultury kreatywnej”

 

BIZNESOWA WYKONALNOŚĆ -  TRZY ROLE LIDERA INNOWACYJNOŚCI
Jaką elastycznością powinien się wykazać lider, by przewodzić procesowi innowacyjności w firmie?

  • Lider jako mentor – Pobudzanie entuzjazmu, zapalanie do pomysłu
  • Lider jako model do naśladowania – Chcesz wiedzieć jak pracować? Patrz na mnie!
  • Lider jako coach – Wspieranie procesu zamiast zastępowania i wyręczania
  • Wdrażanie nowych projektów: strategie defensywne stosowane na każdym etapie
  • Radzenie sobie z oporem podwładnych
  • Przechodzenie od entuzjazmu do rozczarowania i od rozczarowania do wytrwałości
  • Psychologiczne znaczenie świętowania sukcesu

 16.30 Zakończenie  pierwszego dnia  szkolenia




Dzień II – 22 marca 2018 r.


JAK POPROWADZIĆ PROCES WDROŻENIA DT W ORGANIZACJI – TWORZENIE GRUP PROJEKTOWYCH – ROZDAWANIE RÓL – MODERATOR DESIGN THINKING -   ekspert:  Edyta Paul

 

8.30-9.00 Rejestracja i powitalna kawa


09.00
Rozpoczęcie szkolenia


GDZIE  I KIEDY FIRMY SKUTECZNIE WYKORZYSTUJĄ DESIGN THINKING

  • Design Thinking: What is? What if?
  • What wows? What works?
  • Do czego możemy go użyć Design Thinking ?

 

„TAK, CHCĘ WPROWADZIĆ DESIGN THINKING DO SWOJEJ FIRMY…” I CO DALEJ?

  • Jak tworzyć grupy projektowe w firmach?
  • Jaka jest rola moderatora Design Thinking?
  • Jak wprowadzać Design Thinking w firmie?
  • Persony innowacji, czyli jakie role przydatne są w firmach, gdy budujemy kulturę innowacji
  • Jakie są zagrożenia i co może nie wypalić?

 

JAK W PRAKTYCE PRZECHODZIĆ PRZEZ WSZYSTKIE ETAPY

  • Empatyzacja – nie pytaj klientów, czego potrzebują…
  • Definiowanie problemu – czy zadajemy właściwe pytania?
  • Generowanie pomysłów  - czy burza mózgów działa?
  • Budowanie prototypów – upadaj szybko…
  • Testowanie – dlaczego warto zabijać ukochane pomysły…

 

Z  DZIENNIKA PRAKTYKA - CASE STUDY

  • Jakich błędów unikać  we wdrażaniu Design Thinking w firmach w poszczególnych etapach procesu?
  • Dlaczego zdarza się, że Design Thinking nie działa?
  • Przykładowe case – ucz się na błędach innych

 

WARSZTAT NARZĘDZIOW

  • Trendhunting/mapa trendów
  • Shadowing, service safari
  • Mapa interesariuszy, mapa empatii
  • Mobile etnography, dark horse
  • Persona, ścieżka klienta, storyboard
  • Burza mózgów, role playing, prototypowanie
  • Service blueprint i inne

16.00 Zakończenie  szkolenia

Eksperci:

dr Paweł Fortuna


    • Doradca zarządów i Menedzerów HR, trener o nieschematycznych metodach pracy, innowator. Jak sam mówi o sobie: „Pojawiam się tam, gdzie nie jest łatwo, gdzie standardowe sposoby nie są wystarczające i gdzie trzeba myśleć „out of the box…[..].. Moje doświadczenia pokazują, że nie ma sytuacji bez wyjścia, a im trudniejsze wyzwanie, tym lepiej smakuje sukces.“
    • Prowadzi niestandarowe, pomysłowe, innowacyjne i energetyzujące szkolenia i warsztaty w obszarach: białej perswazji, przywództwa, kreatywności, rozwoju osobistego, zarządzania zespołami, przeprowadzania i zarządzania zmianami w firmach. Podczas szkoleń i prelekcji stosuje sztukę performatywną z elementami teatru improwizacji.
    • Prawdopodobnie najlepszy psycholog wśród artystów i najlepszy artysta wśród psychologów. Jest kompozytorem i autorem tekstów, członkiem Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. Muzyka jest dla niego przestrzenią eksperymentów, wolności twórczej i zabawy, którą przekłada na inne swoje działania i aktywności. Twórca międzynarodowej Konferencji Aktualności Psychologicznych AKTUALIA, która w 2013 roku miała już XX edycję. Inicjator akcji „Nić przyjaźni” między Instytutem Psychologii KUL i UMCS. Fundator polsko-ukraińskiej Fundacji na Rzecz Rozwoju, twórca Szkoły Trenerów Biznesu w Lublinie.
    • Stworzył i zrealizował oryginalne projekty szkoleniowe dla takich instytucji jak Volvo Truck Corporation, Stock Spirit, czy Agora. Wykładowca KUL oraz Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie. Opublikował kilkadziesiąt artykułów naukowych i popularyzujących wiedzę z zakresu psychologii społecznej, zarządzania zasobami ludzkimi i rozwoju osobistego.
    • W ciągu ostatnich 5 lat napisał książki: Metafory i analogie w szkoleniach (2013, wraz z M. Urbanem); Pozytywna psychologia porażki. Jak z cytryny zrobić lemoniadę (2012, nagroda Teofrasta); Pasja żonglowania/ Passion for juggling (2011, wraz z M. Urbanem); Perswazja w pracy trenera, czyli jak kształtować postawy uczestników szkolenia (2011); Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych (2010); Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu (2009, z M. Łaguną). Jak być lepszym szefem. Inspiracje psychologiczne (2009, z M. Torój); Obrona przed wpływem telewizji (2007).
       

 

Edyta Paul


    • W Polsce zajmuje się Design Thinking od 11 lat.  Menadżer innowacji w firmie REHAU SP. Z O.O.   Współtworzyła  8 firm, opracowując ich modele biznesowe i wprowadzając je na rynek z użyciem Design Thinking. Wszystkie działają obecnie na rynku,  z dobrymi wynikami finansowymi.  Na rynku jest co najmniej 17 produktów  i usług, współtworzonych przez jej zespoły z wykorzystaniem Design Thinking.
    • Przygotowała  do pracy 43 moderatorów Design Thinking przez ostatnie 3 lata. Co roku szkoli  ponad 700 osób. Przez ostatnie 5 lat prowadziła  ponad 180 szkoleń, warsztatów i wykładów z zakresu design thinking i kultury innowacji. Sama co roku bierze  udział w co najmniej 3 międzynarodowych szkoleniach z obszaru Design Thinking.
    • Obecnie w  REHAU międzynarodowej firmie produkcyjnej  zajmuje się obszarem innowacji. Koordynuje projekty związane z tworzeniem nowych usług i produktów, budowaniem innowacyjnych zespołów i zastosowaniem Design Thinking w obszarach sprzedaży i marketingu. Design Thinking wykorzystuje także w pracy nad efektywnością modeli biznesowych małych i dużych przedsiębiorstw - partnerów firmy REHAU.
    • Pokazuje, że kreatywność nie jest magią i szaleństwem, ale działa w bardzo praktycznym i rzeczowym świecie biznesu. Pomaga dostrzegać nowe możliwości i zmieniać perspektywę.
       

 

Cena:

zgłoszenie do 07.03.2018 - 2 170 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 08.03.2018 - 2 470 PLN + 23% VAT

Informacje dodatkowe:

CENA ZAWIERA:

  • uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby, 
  • materiały szkoleniowe, certyfikat 
  • obiady, poczęstunek podczas przerw
    *Cena nie zawiera noclegów, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT

Miejsce szkolenia:

Conference Center at The Tides, ul. Wioślarska 8

 

Zaufali nam

Kontakt

Langas Group
ul. Piękna 11/6, 00-549 Warszawa
tel: + 48 (22) 696 80 20 | fax: + 48 (22) 826 85 05
e-mail: langas@langas.pl | NIP: 532-159-55-77

Dojazd

Obsługiwane płatności


szkolenia dla firm / szkolenia warszawa / szkolenia dla firm warszawa / szkolenia menedżerskie / szkolenia sprzedażowe / szkolenia finanse / szkolenia logistyka / szkolenia prawo / szkolenia przywództwo / szkolenia biznesowe / szkolenia compliance

Developed by OS3 multimedia

© 1997-2015 Langas Group Wszystkie prawa zastrzeżone