//

Langas Group inspired to grow

Newsletter

Facebook

 

Menedżerskie

nowosć

Japan Study Tour Healthcare

Jak być Lean inwestując w innowacje?

29.09-05.10.2017
Japonia, Tokyo/Nagoya/Kioto

Korzyści:


Szanowni Państwo !

Zapraszamy na kolejną edycję Japan  Healthcare Tour. Podczas tej wyprawy odwiedzimy najnowocześniejsze szpitale, laboratoria i placówki medyczne nastawione na innowacje. Są to wiodące ośrodki w Japoni w zakresie badań medycznych oraz zarządzania jednostkami opieki zdrowotnej. Każdy z uczestników weźmie również udział w sesji wykładów na temat funkcjonowania system ochrony zdrowia w Japonii oraz sesji warsztatowej na temat zastosowania koncepcji lean management w opiece zdrowotnej. Warsztaty i wykłady będą prowadzone przez towarzyszących nam podczas wyprawy ekspertów z Polski i Japonii oraz dyrektorów ośrodków medycznych z Japonii.

Zaproszenie kierujemy do menedżerów zarządzających jednostkami służby zdrowia, przedstawicieli samorządów i organów sprawujących nadzór właścicielski nad szpitalami publicznymi i niepublicznymi oraz wszystkich osób poszukujących skutecznych rozwiązań na „uzdrowienie” sytuacji w publicznych zakładach opieki zdrowotnej. Podczas wyjazdu będziemy stawiać nacisk na przeniesienie japońskich rozwiązań zarządczych na polskie warunki rynkowe. Skorzystamy z doświadczeń i rozwiązań przedstawicieli kadry zarządzającej japońskich szpitali. Menedżerowie podzielą się z nami swoimi doświadczeniami i przedstawią najefektywniejsze rozwiązania Lean w obrębie własnej organizacji oraz najnowocześniejsze osiągnięcia technologiczne jak wykorzystanie sztucznej inteligencji w leczeniu pacjenta.

Przykładowe korzyści, jakie osiągnęły szpitale po wdrożeniu wybranych narzędzi lean management oraz kaizen

  • Wzrost produktywności o 75 % w zakresie zaopatrzenia usług klinicznych
  • Ograniczenie o 70 % przestrzeni niezbędnej do przechowywania materiałów
  • 20 % wzrost produktywności szpitala
  • Wzrost wydajności o 5 % oraz skrócenie listy oczekujących dla pacjentów ambulatoryjnych o 75 % to rezultaty zastosowania metody len na sali operacyjnej

To idealne miejsce dla wszystkich otwartych umysłów zainteresowanych wdrożeniem nowych rozwiązań i podnoszeniem jakości usług medycznych w Polsce. Zapraszam do rezerwacji miejsc.

Z poważaniem,
Konrad Kaczmarczyk
Dyrektor Generalny

k.kaczmarczyk@langas.pl

Recommendation Letter Embassy of the Republic of Poland in Tokyo 

Program:

Dzień I. Piątek,29.09.2017 r.

Wylot do Tokyo

Dzień II. Sobota, 30.09.2017 r.

Przylot do Tokyo
Całodzienne zwiedzanie Tokyo

Dzień III Niedziela, 01.10.2017 r.

6:00-9:00 Śniadanie
9:30-12:00 Wizyta w St Lukes Hospital z dyrektorem Prof. Tsuguya Fukuji e- kaizen czyli nowe technologie do zarządzania placówką medyczną

15:00-19:00
Konferencja  w Ambasadzie Rzeczpospospolitej Polskiej z udziałem:

Pharmaceutical associate Japan , Japan Federation Of Medical Devices Association, JAMDI, Japan Association of Medical Equipment, , Medical Technology Association of Japan, Japan Medical Practice Association, National hospital Association Japan, STOMOZ, Polish Hospital Federation, ALAB

Wykład Koordynowana Ochrona Zdrowia, a zagadnienia Lean Managment w Polsce, Japonii i na świecie”Jarosław J. Fedorowski, Prof. nadzw. MD, PhD, MBA Prezes Polskiej Federacji Szpitali; Gubernator (PL) i członek Prezydium Europejskiej Federacji Szpitali HOPE, Prezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Koordynowanej Ochrony Zdrowia

Wykład Organizacja Szpitala w Polsce na przykładzie Szpitala Psychiatrycznego ”  dr.Iwona Mazur, prezes STOMOZ
Wykład Japan Healthcare innovation” Prof Tsuguya Fukuji dyrektor szpitala St Lukes Hospital Tokyo
Panel dyskusyjny z japońskimi menadżerami :

  • Organizacja systemu opieki zdrowotnej – finansowanie świadczeń, identyfikowanie potrzeb zdrowotnych.
  • Kariera menedżera opieki zdrowotnej – rozwiązania proefektywnościowe.
  • Współpraca pracowników sektora zdrowia: lekarzy – pielęgniarek – położnych – fizjoterapeutów – innych – w tworzeniu zespołu terapeutycznego.
  • Starzenie się personelu medycznego – zapotrzebowanie na młode kadry, japońskie problemy związane z brakiem lekarzy, pielęgniarek: czy są takie same jak w Europie?
  • Medyczne zarządzanie kryzysowe – organizacja systemu ratownictwa medycznego i opieki doraźnej, przygotowywanie społeczeństwa do zdarzeń nagłych (trzęsienia ziemi, tajfuny), angażowanie obrony cywilnej we współpracę ze służbami medycznymi, organizowanie i popularyzacja pierwszej pomocy przed medycznej osób bez wykształcenia medycznego i dzieci

Wykład i dyskusja: „Co wspólnego ma system produkcyjny Toyoty z optymalizacją funkcjonowania jednostek służby zdrowia?”, Asano Nobuhisa

19:00-20:30 Wieczorna Uroczysta Kolacja powitalna

Dzień IV Poniedziałek, 02.10.2017 r.

6:00-8:00 Śniadanie
9:30-12:00 Wizyta w  Yokohama City University, innovative laboratory
14:00-16:00 Wizyta w Life Science Innovation in Japan  Japanease start ups in Healthcare
16:00-17:30
Obiadokolacja

Dzień V Wtorek, 03.10.2017 r.

8:00-9:00 Śniadanie
10:00-12:00 Wizyta w Tokyo Koto Geriatrics Medical Center Coordinated care
14:00-16:30 Wizyta w  The National Cancer Research Center Tokyo Artificial Intelligence in Cancer treatment
17:00-18:30 Obiadokolacja

Dzień VI Środa, 04.10.2017 r.

6:00-7:30 Śniadanie
8:03-10:08 Przejazd bullet train do Nagoii
11:00-12:30 Wizyta w Toyota Factory  „ benchmark Lean Managment, jak to się zaczęło?” Mikiharu Aoki
12:30-13:30 Lunch
13:30-15:30 Wizyta w Toyota Memorial Hospital Visit Co System produkcyjny Toyoty ma wspólnego z optymalizacją procesów w szpitalu?
15:30-17:00 Przejazd do Kyoto
18:00-19:00 Obiadokolacja

Dzień VII Czwartek, 05.10.2017 r.

6:00-8:00 śniadanie
8:30-10:00 Wizyta w Japan Clinical Laboratories
10:00-13:00 Pożegnalny spacer po Kyoto
Wieczorny wylot do Europy


MOŻLIWOŚĆ ROZSZERZENIA PROGRAMU 6.10-9.10 2017

Dzień VIII, Piątek 06.10.2017 r.

Zwiedznie Kyoto, wizyta w buddyjskiej światyni Kinkakuji- słynnym złotym pawilonie, wizyta w Fushimi Inari- Świątyni Tysiąca bram Torii, spacer po Higashiyama i Gion gdzie mieszkają i pracują gejsze .
Wizyta w Destylarni Najlepszej Whiskey Świata Yamazaki

Dzień IX Sobota, 07.10.207

Hakone/ Wulkan Fuji. Miejscowość na wyspie Honsiu, w prefekturze Kanagawa, u stóp góry Fuji . Rejs po jeziorze wieczorny powrót do Tokyo

Dzień XI Niedziela, 09.10.2017 r.

Wylot do Europy

Metody:

Zaproszenie kierujemy przede wszystkim do menadżerów zarządzających jednostkami służby zdrowia, przedstawicieli samorządów i organów sprawujących nadzór właścicielski nad szpitalami publicznymi i niepublicznymi oraz wszystkich osób poszukujących skutecznych rozwiązań na „uzdrowienie” sytuacji w publicznych zakładach opieki zdrowotnej.

WIEDZA - NAUKA - PRAKTYKA 
Dzięki dyskusjom, warsztatom i spotkaniom z menedżerami ośrodków ochrony zdrowia i fabryk, każdy będzie mógł zbenchmarkowć kluczowe procesy we własnej instytucji. Nieocenionym źródłem pomysłów i inspiracji będzie również wymiana wiedzy pomiędzy uczestnikami wyjazdu. Wszystko to będzie miało miejsce w samym sercu filozofii KAIZEN - Japonii.

SZPITALE , OŚRODKI MEDYCZNE I FABRYKI JAKIE ZOBACZYMY:

Toyota Memorial Hospital 
Szpital rozpoczął swoją działalność tuż przed II Wojną Światową w 1938 r. wraz z otwarciem fabryki Toyota koromo Plant (obecnie Honsha Plant).Jego działalność została wznowiona w 1942 r. Szpital stanowi doskonały przykład modelu biznesowego, w którym właścicielem ośrodka medycznego jest prywatna firma, której podstawowa działalność nie jest związana z opieką zdrowotną. Pacjentami szpitala są głównie pracownicy koncernu i ich rodziny. Obecnie szpital służy szerszej społeczności będąc regionalnym ośrodkiem medycznym. Podczas zwiedzania będzie można zapoznać się z działalnością kaizen, narzędziami doskonalenia procesów takimi jak 5S, QC (Koła Jakości), czy zarządzanie wizualne. Szpital w sposób wzorcowy realizuje zapoczątkowaną przez Taichi Ohno w Toyocie kulturę ciągłego doskonalenia.

ST. LUKE’S INTERNATIONAL HOSPITAL
To sztandarowy japoński szpital, który od ponad 110 lat służy ludziom, zapewniając im opiekę lekarską na najwyższym poziomie, wykonywaną z wielkim zaangażowaniem i popartą ogromnymi kompetencjami. Zapoznamy się w nim z modelem działalności usługowej w oparciu o lean management. Kluczowymi narzędziami i metodami jakie zostaną nam zaprezentowane będą: funkcjonowanie narzędzi 5 S, poprawa jakości usług i bezpieczeństwa poprzez zastosowanie narzędzi lean. Szpital posiada ponadprzeciętne osiągnięcia w opiece lekarskiej, pielęgniarskiej, usługach około medycznych oraz w skutecznym innowacyjnym zarządzaniu szpitalem. Szpital prowadzi m.in. Centrum Medycyny Prewencyjnej, w celu poszerzenia zakresu opieki medycznej związanej z zapobieganiem chorobom. Funkcjonowanie szpitala jest przykładem synergicznego oddziaływania medycyny, opieki zdrowotnej, pielęgniarskiej, działalności edukacyjnej i naukowej. Szpital zapewnia swoim pracownikom możliwość ciągłego uczenia się zgodnie z modelem kaizen przyjętym w Toyocie. Dzięki wykorzystaniu i wdrożeniu narzędzi lean management w szpitalu. funkcjonuje system ciągłego doskonalenia.
 

Toyota Motors
Aby w pełni zrozumieć filozofię kaizen, która jest tak naprawdę sercem zmian w firmie w kierunku lean management, trzeba odwiedzić zakład produkcyjny koncernu Toyota. Przejście wzdłuż linii produkcyjnej, wspólne dyskusje i rozmowa z pracownikami fabryki pomogą praktycznie przybliżyć temat ciągłego doskonalenia. Będzie można dużo zaobserwować z zakresu działań kaizen w organizacji oraz funkcjonowanie systemu kanban w praktyce. Jest to jedna z najnowocześniejszych fabryk koncernu. Zatrudnionych jest tam ponad 5200 pracowników. W fabryce produkowanych jest ponad 370 000 jednostek rocznie. To tutaj powstają takie modele jak: Prius, Prius a, Prius PHV, Camry, Premio, Allion, Scion tC

The National Cancer Center Tokyo
National Cancer Center zostało założone w 1962, jako główny szpital onkologiczny w Japonii. Jego zadaniem jest rozwój nowych sposobów leczenia. W zeszłym roku przekształcony w Natonial Research Center and Development Agency. Nastawiony na Innowacje razem z Uniwersytetami oraz wsparciem otoczenia biznesu kładzie nacisk na badania nad nowymi metodami leczenia.

Japan Clinical Laboratories
Firma powstała w 1965 roku i ma siedzibę w Kioto . Od 1 kwietnia 2010 r. Japan Clinical Laboratories, Inc. działa jako spółka zależna od SRL, In jak  centrum badań  klinicznych  . Firma dystrybuuje także artykuły farmaceutyczne, świadczy analizę komponentów i usługi pielęgniarskie.

Life Science Innovation in Japan
Inkubator wspierający medyczne start upy.  Dzięki kolaboracji z biznesem  pomaga w tworzeniu nowatorskich gałęzi przemysłu z naciskiem na odkrycia medyczne .

Ponadto spotkania z:
Japan Federation Of Medical Devices Association,
JAMDI, Japan Association of Medical Equipment,
Medical Technology Association of Japan
Japan Medical Practice Association,
National hospital Association
STOMOZ
Polish Hospital Federation
 

Opinie uczestników Japan Kaizen Tour:

"Czerwcowa wyprawa do Japonii to niezwykłe doświadczenie zawodowe połączone z wielką przygodą. Podczas perfekcyjnie przygotowanego wyjazdu , mogliśmy zapoznać się z organizacją ochrony zdrowia w Japonii, szczegółowo zwiedzić szpitale o różnych profilach i różnym poziomie referencyjności. W szpitalach samorządowych , prywatnych i uniwersyteckich mieliśmy okazję wysłuchać wykładów o problemach zdrowotnych Japonii , ich rozwiązywaniu i zarządzaniu szpitalami. Próbowaliśmy odpowiedzieć sobie na pytanie , w jaki sposób Japończykom udaje się osiągnąć w ośrodkach medycznych najwyższą efektywność na świecie , przy nakładach na opiekę zdrowotną niższych od średniej krajów ODCE. Osobiście największe wrażenie zrobili na mnie ludzie - ich pracowitość i życzliwość. Ośrodek uniwersytecki kończący ostatni etap badań nad szczepionką i jednocześnie lekiem na raka , oraz zabiegi radioterapeutyczne z użyciem systemu „Varian” najnowszej generacji. Z drugiej strony proste rozwiązania organizacyjne i epidemiologiczne , porządkujące pracę personelu na każdym etapie , których przeszczepienie do naszych szpitali jest możliwe bez wielkich nakładów . Nie można nie wspomnieć o doskonałym towarzystwie doświadczonych managerów opieki zdrowotnej w Polsce, oraz managerów i przedsiębiorców reprezentujących inne branże gospodarki. Nasz wspólny wyjazd , możliwość wymiany poglądów i bieżących dyskusji oceniam jako wartość dodaną do projektu."
Dariusz Oleński MBA, Dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Białej Podlaskiej

„First Japan Kaizen Tour” było, moim zdaniem, niezwykle innowacyjnym wydarzeniem na skalę krajową. Po raz pierwszy polscy przedsiębiorcy mieli okazję zapoznać się z japońskimi metodami zarządzania, w szczególności z lean management i kaizen, bezpośrednio w miejscu, w którym sprawdzają się najlepiej – w Japonii. Firma Langas Group zorganizowała wyjazd w sposób profesjonalny. Uczestnikom zorganizowano cały pobyt w najdrobniejszych szczegółach – wraz ze wszystkimi przejazdami, zwiedzaniem oraz wizytami w fabrykach. Wystarczyło jedynie dojechać na Lotnisko Chopina, a o resztę nie trzeba było się martwić. Dobór odwiedzanych fabryk także był przemyślany. Można było zobaczyć fabrykę pociągów, papierosów, robotów czy samochodów, zatem przekrój branż bardzo atrakcyjny. Warto dodać, że wśród odwiedzanych fabryk znajdowała się także ta Toyoty, uważana za „matkę kaizen”. Oprócz bogatego programu merytorycznego oraz turystycznego firma Langas Group zapewniła możliwość spotkania z wieloma japońskimi przedsiębiorcami podczas uroczystej kolacji w Ambasadzie RP w Tokio. Uważam, że wyjazd ten był świetną okazją do dokonania istotnego benchmarku japońskich rozwiązań oraz do nawiązania wielu ważnych kontaktów biznesowych. Życzę polskim przedsiębiorcom, aby Langas Group takie wyjazdy organizowała częściej, a First Japan Kaizen Tour stał się pierwszym z cyklu wieloletnich wyjazdów na tak wysokim poziomie do Japonii”.
dr Marek Krasiński, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

„Prowadzenie i wspieranie projektów doskonalących to moja co dzienna praca. Do tego uzupełnianie wiedzy na podstawie szkoleń i dostępnej literatury. Ale dopiero wyjazd do Japonii i możliwość zobaczenia tamtejszych fabryk i systemów oraz porozmawiania z mieszkańcami Japonii dał mi możliwość uzupełnienia wiedzy o kluczowych elementach kultury japońskiej. Poznanie tych elementów pozwala zrozumieć, czym jest kaizen i jakie różnice panują dziś w kulturze japońskiej i polskiej w prowadzeniu kaizen. Tej wiedzy nie znajdę ani w książkach, ani na szkoleniach. Jadąc do Japonii, nie przypuszczałem nawet, że tak wiele się dowiem. Rzecz godna uwagi i podziwu – dyscyplina i 5S. Te elementy to podstawa ciągłego doskonalenia i z tymi elementami mamy my Polacy największe problemy, choć oczywiście nie wszędzie.”
Witold Białczak, Lean Promotion & Six SigmaSupervisor, TRW Polska

Cena:

zgłoszenie do 30.06.2017 - 16 700 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 01.07.2017 - 18 700 PLN + 23% VAT

Informacje dodatkowe:

Cena
Zgłoszenie do 30.06.2017 16700 PLN netto , dopłata do jedynki 2600zł, przelot 3600 PLN netto 
Zgłoszenie od 1.07.2017 18700 PLN netto , dopłata do jedynki 2600zł, przelot 3600 PLN netto 

Program rozszerzony!

Zgłoszenie do 30.06.2017 22700 PLN netto , dopłata do jedynki 3800 PLN netto, Bilet lotniczy 3600 PLN netto
Zgłoszenie od 1.07.2017 24700 PLN netto, dopłata do jedynki 3800 PLN netto, Bilet lotniczy 3600 PLN PLN netto

CENA ZAWIERA:

  • Zwiedzanie  szpitali/fabryk w towarzystwie ekspertów i praktyków
  • Opiekę merytoryczną doświadczonych konsultantów i tłumacza
  • Noclegi w pokoju dwuosobowym
  • Wyżywienie zgodnie z programem
  • Przeloty i przejazdy wewnętrzne
  • Ubezpieczenie podróży
  • Certyfikat
Zaufali nam

Kontakt

Langas Group
ul. Piękna 11/6, 00-549 Warszawa
tel: + 48 (22) 696 80 20 | fax: + 48 (22) 826 85 05
e-mail: langas@langas.pl | NIP: 532-159-55-77

Dojazd

Obsługiwane płatności

Developed by OS3 multimedia

© 1997-2015 Langas Group Wszystkie prawa zastrzeżone